Metacognitive calibration in college students: The relationship between calibration, test performance and empathic skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üstbilişin, eğitimle ilgili alanlarda öğrenme ve performans üzerine önemli rol oynadığı tartışılmaktadır. Özdüzenleyici öğrenme teorilerinin çoğu, üstbilişsel kalibrasyon yeteneğini başarılı bir öğrenmenin merkezinde görürler. Kalibrasyon, bir kişinin kendi performansını değerlendirebilme yeteneği olarak tanımlanabilir ve yüksek öğrenme kabiliyetine sahip olanlar ve olmayanları birbirinden ayıran kritik unsurlardan biri olarak görülür. Şu sıralar, daha kesin üstbilişsel kalibrasyon için bireylerin kendi performans değerlendirmelerine referans olabilecek harici ölçütler kullandıkları tartışılmaktadır. Bu tezde, üstbilişsel kalibrasyonun okul ortamındaki öğrencilerin performanslarını nasıl etkilediği sorusu ile ilgilenilmiştir. Buna ek olarak, harici bir ölçütün (bu durumda, öğretmen) var olduğu durumlarda öğrencinin kalibrasyon yeteneği empati yeteneği üzerinden ölçülmüştür. Sonuçlar göstermiştir ki, daha iyi bir akademik performans ile üstbilişsel yargılarının kesinliği ilişkisi pozitif yönde anlamlıdır. Ek olarak, akademik performansı daha iyi olan öğrencilerin üstbilişsel yargılarında az kendine güven (underconfidence) gösterdikleri ve performansı daha kötü olan öğrencilerin üstbilişsel yargılarında fazla kendine güven (overconfidence) gösterdikleri bulunmuştur. Öğrencilerin empati becerisi ve üstbilişsel yetenekleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Metacognition has been argued to play an important role in learning and performance in academic settings. Most of the self-regulated learning theories consider metacognitive calibration ability as central to successful learning. Calibration can be defined as one?s ability to evaluate one?s performance and is regarded as one of the most critical elements differentiating between capable and less capable learners. Recently, it has been argued that for metacognitive calibration to be more accurate, individuals should take the external criteria as reference in their evaluation of their performance. In this thesis, the main question of interest was whether and how metacognitive calibration contributed to students? performance in a school setting. In addition, students? calibration ability against an external criterion (in this case, the instructor) has been assessed in terms of their empathic ability. Results showed that better academic performance was positively correlated with higher metacognitive accuracy. In addition, better performing students showed underconfidence and poorer students showed overconfidence in their metacognitive judgments. There was no relationship between emphatic skills of the students and their metacognitive ability
Collections