Examining early predictors of number sense among first graders
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada aritmetik performans, okuma ve matematik öğreniminin bilişsel öğeleri olan işleyen bellek, hızlı otomatik isimlendirme (HOİ) ve işleme hızının sayısal bilişin temeli olan sayı algısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya devlet ve özel okul olmak üzere toplam 17 ilköğretim okulunda birinci sınıfa devam eden 142 öğrenci katılmıştır. Sayı algısı ve belirtilen diğer bileşenler arasındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon analizleri uygulanmıştır. Korelasyon analizleri, HOİ ve hafıza dışında tüm değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Belirtilen her bir değişkenin sayı algısındaki değişimi ne kadar açıkladığını görebilmek için ise çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Regresyon analizleri aritmetik performans, sayı hafızası ve okuduğunu anlama değişkenlerinin sayı algısındaki değişimi anlamlı bir şekilde açıkladığını göstermiştir.Bu çalışma aynı zamanda iyi (İSA), orta (OSA) ve zayıf sayı algısı (ZSA) seviyesine sahip birinci sınıf öğrencilerinin belirtilen değişkenler açısından ayıredici özelliklerinin betimlenmesini amaçlamıştır. Gruplar arası ortalama farklarını karşılaştırmak için varyans analizi ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak, ZSA grubu her değişken bazında İSA grubu ile anlamlı bir şekilde farklılık göstermiştir. ZSA aritmetik performans, sayı hafızası, RAN ve okuduğunu anlama değişkenlerinde OSA grubundan anlamlı bir şekilde düşük bir performans göstermiştir. OSA ise, İSA ile RAN ve okuduğunu anlama değişkenleri dışında anlamlı farklılık göstermiştir. Ancak bu çalışma uzun bir dönemi içeren bir araştırma şeklinde tekrarlanmalıdır. The aim of the study was to examine the roles of arithmetic performance, reading and the cognitive correlates of mathematics learning as working memory, rapid automatized naming (RAN) and processing speed on number sense, which is defined as the core of numerical cognition. Participants were 142 first grade students from a total of 17 state and private primary schools. To see the interrelationships among number sense and the other variables aforementioned, correlation analysis was conducted. Correlation analysis indicated that all the variables significantly correlated to each other except RAN and memory measures. To investigate how each variable accounts for the variance of number sense, multiple regression analysis was run. Regression analyses indicated that arithmetic performance, memory for words and reading comprehension accounted for significant variance in number sense.This study also aimed to describe the distinguishing features of first graders who have good (GNS), average (ANS), and poor number sense scores (PNS) in terms of the variables. Analysis of variance (ANOVA) and Kruskal-Wallis tests were conducted to compare the mean differences between the groups. Results showed that PNS group significantly differed from the GNS group on all the measures. The PNS group was significantly lower than the ANS on arithmetic performance, memory for words, RAN, and reading comprehension. The ANS significantly differed from the GNS on all the measures except RAN and reading comprehension. However, further research is needed to replicate this study in a longitudinal fashion.
Collections