8. sınıf öğrencilerinin plaka tektoniği ve deprem kavramlarının anlamalarında kullanılan sabit görsellerin ve animasyonların karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sabit ya da dinamik görsellerden hangisinin öğrencilerin anlamalarında daha etkili olduğunu araştırmaktır. Bu nedenle sekizinci sınıf öğrencilerinin plaka tektoniği ve deprem kavramlarını öğrenmelerine yardımcı olacak tasarıma sahip statik görseller içeren öğretim ile dinamik görseller içeren öğretim karşılaştırılmıştır. Bu yarı deneysel çalışma İstanbul'daki bir devlet okulunda 42 8. Sınıf öğrencisi (22 kişi kontrol, 20 kişi deney grubunda olmak üzere) ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler dinamik görseller(animasyonlar) içeren öğretimle görürken, kontrol grubunda öğrenciler konuyu bu animasyonların ekran görüntülerinden çalışmıştır. Bu çalışmada öğrenme kavramsal anlama testinin nicel analizinin ve öğrencilerin söylemlerinin nitel analizi ölçülmesiyle araştırılmıştır. Wilcoxon Signed Ranks test analizi kontrol ve deney grubundaki çocukların ön test ve son testleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ancak Mann-Whitney U test sonucu öğrencilerin konuyu kavraması bakımından farklı türdeki görseller arasında herhangi bir farklılık olmadığını göstermiştir. İki grupta yer alan öğrencilerin test sonuçlarında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen, analizler deney grubundaki çocukların derse daha fazla katıldığını ve sınıf içi tartışmalarsa daha karmaşık ve daha çok soru sorduğunu göstermiştir. The purpose of this study is to investigate whether static or dynamic visualizations are more effective on students' understanding. It compares instruction with static visualizations and instruction with dynamic visualizations which is designed to help teach plate tectonics and earthquake concepts to 8th grade students. A quasi-experimental design is implemented to 42 eighth grade students (control n=22, experimental n=20) in a public primary school in İstanbul. The experimental group received instruction with dynamic animations (animations) while the control group studied the same material with static pictures of the same animations. Student learning was investigated by the quantitative analysis of test measuring conceptual understanding and qualitative analysis of the classroom discourse. Wilcoxon Signed Ranks Test analysis shows that there is a statistical significance between pretest and posttest scores of the students in control and the experimental group. However, Mann-Whitney U Test result shows that there is no difference between the different types of visualizations with respect to students learning. Although there is no significant difference between two groups, qualitative analysis reveals that students in experimental group are more participant and ask more and complex questions during the classroom conversations.
Collections