A comparative analysis of noticing of mathematics teachers with varying teaching experience
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenin fark etme becerisi, sınıftaki olaylara dikkat etmesini ve bu olayların niçin dikkate değer olduğunu yorumlasını ifade eder. Fark etme becerisi öğretmenlikte uzmanlaşmanın önemli bir bileşeni olarak kabul edilir. Bu çalışmanın amacı, farklı deneyim yıllarına sahip matematik öğretmenlerinin ne farkettiğini ve öğretmenlerin fark etme becerilerindeki benzerlik ve farklılıkları incelemektir. 15 katılımcı öğretmen amaçlı olarak seçilmiş ve kaç yıl öğretmenlik yaptıklarına göre deneyimsiz, az deneyimli ve deneyimli öğretmenler olarak üç gruba ayrılmıştır. Verileri incelemek üzere niceliksel ve niteliksel çözümlemeyi içeren karma bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Farklı deneyim yılına sahip öğretmenlerin fark etme becerileri arasında istatistiksel bir fark olup olmadığını incelemek için ki kare testi kullanılmıştır. Öğretmenin sınıf içinde fark ettiği olgunun öznesini, konusunu, öğretmenin olaya yönelik tutumunu ve olgunun özelliğini belirleyen bir kodlama şeması kullanılmıştır. Deneyimli ve deneyimsiz öğretmenler arasında fark edilen olayın aktörü/öznesi, konusu ve öğretmenin olay hakkındaki tutumu açsından anlamlı farklar bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin fark ettikleri olaylar ile bu olayları açıklama biçimleri arasında nitel olarak benzerlik ve farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bulguların öğretmen ve öğretmen yetiştiren eğitimciler açısından önemli sonuçları olduğu anlaşılmıştır. Teachers' noticing refers to attending to classroom events and interpreting why those events are worth noticing. Noticing is regarded as an essential component of teaching expertise. The purpose of present study is to investigate what mathematics teachers with different years of experience notice, and differences and similarities between the teachers in terms of noticing. 15 participant mathematics teachers were purposefully selected and divided into three groups as, inexperienced, less experienced and experienced teachers, according to their teaching experience. Quantitative and qualitative tools were used to analyze the data. Chi square tests were conducted to examine whether noticing of teachers with varying teaching experience significantly differed from each other. A coding schema which assigned actor, topic, stance and specificity to a specific event was used. Results showed that there were statistically significant differences between teacher groups in terms of their noticing about the actor and topic of the noticed incident and the stance they adopted. Statistically significant differences were especially between the experienced teachers and the inexperienced teachers. Moreover, there were qualitative differences and similarities between them on what they noticed and how they analyzed the events that they noticed. Implications of the findings for teachers and teacher educators were apparent.
Collections