A collective case study to understand the whys and wherefores of not using technology in mathematics education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmenlerinin teknolojisi kullanmalarının önündeki engeller araştırılmıştır. Bu engellerin belirlenmesinde, üç farklı yaklaşım kullanılmıştır. Bunlar; (1) öğretmenlerin teknoloji kullanımında kendi rol tanımları, (2) öğretmenlerin teknoloji kullanımı ve bunun pedagojik çıktıları hakkındaki görüşleri, (3) öğretmenlerin günümüz teknoloji olgusuna karşı bakış açıları, şeklinde tanımlanmıştır. Çalışmaya altı ilköğretim matematik öğretmeni katılmıştır. Altı tane durumdan oluşan çoklu betimsel model kullanılmıştır. Veriler bir başka çalışmadan adapte edilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Altı durum hem kendi içinde değerlendirilmiş hem de birbirleriyle karşılaştırma yapılarak sonuçlar ortaya konmuştur. Sonuçlar incelendiğinde, öncelikle okuldaki teknolojik donanıma ulaşım ve kullanımında karşılaşılan problemlere yer verilmiştir. Pedagojik unsurlar göz önüne alındığında öğrenci motivasyonu ve ders işleniş hızı öne çıkan unsurlar olmuştur. Öğretmen eğitimi açısından, katılımcılar on adımlı bir model önermişlerdir. Son olarak, günümüzdeki teknoloji olgusu düşünüldüğünde, teknolojinin kendisinin eğitimde teknoloji kullanımında bir engel olarak yer alabileceği öngörülmüştür. The purpose of this study was to investigate the barriers of technology integration in primary mathematics education. To determine the barriers, three different themes were used: (a) teachers' definition of self in integration efforts, (b) the relationship between technology and pedagogy in teachers' perspectives, and (c) teachers' understanding of the nature of technology in today's world. Convinience sampling method was used to select six primary mathematics teachers. A multiple case study design consisting of six distinct cases was used as the methodology. An adapted semi-structured interview was used as the instrument. To make comparisons within and across cases, results were stated under two main headings: Within Case Analysis and Cross Case Analysis. The data, first of all, revealed that the access barrier to the available sources is prominent in all cases. Secondly, considering pedagogical concerns, the motivation of the students and the pace of the lessons are the points on which technology integration has the greatest impact. Professional development was another barrier participants had a consensus on. In this respect, the participants proposed a ten-stage plan to educate teachers in terms of technology integration. Lastly, it was proposed that technology itself in today's world can appear as the next barrier.
Collections