The effect of mathematics online review sessions through a webcast system on fifth-grade students` mathematics achievement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut çalışma internet yayını (webcast) tekrar derslerinin matematik yayını erişimi ve kullanımı seviyelerine bağlı olarak (erişimi olmayan, erişimi olup kullanmayan, erişimi olup orta seviyede kullanan, erişimi olup yoğun kullanan) öğrencilerin matematik başarılarına etkilerini araştırmıştır. Ayrıca, (a) öğrencilerin internet yayınlarını kullanımları ve matematiğe karşı tutumları, (b) internet yayınlarının öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkisi ile ilgili algıları ve (c) öğrencilerin internet yayın sistemini kullanma alışkanlıkları incelenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemi ile elde edilen 110 beşinci sınıf öğrencisi akıllı tahta kullanan iki farklı okuldan sağlanmıştır. Bu yarı deneysel araştırma çalışmasında yedi ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen dört temel bulgu şunlardır: (1) Planlı karşılaştırmalı ANCOVA sonuçlarına göre erişimi olmayan grubun ve erişimi olan grubun matematik performansları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır (p < .005). (3) İnternet yayın kullanımı ile matematiğe karşı tutum arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif korelasyon bulunmuştur (r (56) = .326, p = .014). (4) İnternet yayınlarına ulaşımı olan öğrencilerin çoğu matematik internet yayın sistemini faydalı, ilgi çekici ve kullanımı kolay olarak nitelendirmişlerdir. Öğrenciler internet yayın sistemini genel olarak tekrar yaparken, sınavlara hazırlanırken, ödev yaparken ve kaçırılan dersleri telafi ederken kullandıklarını belirtmişlerdir. (5) Öğrenciler internet yayınlarını genellikle, matematik derslerinden sonra, sınavlardan önce ve öğretmen tarafından övgü ve sisteme matematiksel oyunların yüklenmesi gibi motivasyon araçlarından sonra daha çok izlemişlerdir. The present study investigated the effect of mathematics review webcasts on students' mathematics performance depending on the type of webcast access and use (no access, access but not use, access with moderate use, and access with extensive use) controlling for differences in the mathematics background. Moreover, (a) the relationship between students' webcast use and their mathematics attitudes, (b) students' perceptions of webcasts for their learning, and (c) students' habits for using webcast system were examined. A purposive sample of 110 fifth-grade students was recruited from two middle schools which were using interactive white boards (IWB) in mathematics classes. This quasi-experimental research design employed seven instruments. Results indicated the following four major findings. First, planned comparisons ANCOVA results showed that there is a statistically significant difference between no access and access groups on their mathematics performance (p < .005). Next, there was a statistically significant positive correlation between webcast use and mathematics attitude, (r (56) = .326, p = .014). Third, students with webcast access reported that they found mathematics webcast system beneficial, engaging, and easy to use and they generally used mathematics webcasts for review, exam preparation, studying homework, and making up missing lessons. Last, students generally used watched more webcasts after mathematics classes, before mathematics exams and after motivational tools.
Collections