Gesture and language use in toddlers: The role of verbal and non - verbal working memory in language development and gesture production process
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil araştırmacılarının yaptığı son çalışmalar, mimiklerin iletişim sisteminin ayrılmaz bir parçası olduğuna işaret etmiş ve aynı çalışmalar çocukların 9 ila 10 ay itibari ile mimik kullanmaya başladığını göstermiştir. Mimik kullanımının dil ediniminde önemli bir yer tutması araştırmacıları mimik kullanımının bilişsel alt yapısını incelemeye itmiştir ve yetişkinler ile yapılan sınırlı sayıdaki çalışmalarda mimik kullanımını destekleyen en temel mekanizmanın çalışma belleği olabileceği ortaya atılmıştır. Ancak bu yetinin çocuklardaki bilişsel temellerine dair çok az şey biliyoruz. Alanyazındaki bu eksikliği gidermek için, önerilen bu çalışma aracılığı ile 24-36 aylık çocuklarda mimik kullanımının sözel ve sözel olmayan çalışma belleği ile olan ilişkisi araştırılmıştır. İkincil olarak ise, dil gelişimi ve bilişsel süreçler arasındaki bağlantıyı bütüncül bir açıdan ele almak amacıyla önerilen iki bellek kapasitesi ile alıcı ve ifade edici dil yetisinin arasındaki bağlantı da incelenmiştir. Sonuçlar, yaşın etkisi kontrol edildiğinde, alıcı dil yetisi ve sözel olmayan bellek kapasitesinin birbirleri ile önemli derecede ilişkili olduğunu göstermiştir. Mimik kullanımı ile ilgili olarak ise, kısmen desteklense de, mimikleri tek başına yanında herhangi bir sözcük olmadan kullanan çocukların sözel olmayan çalışan bellek kapasitelerinin iyi olmasına karşın düşük sözel çalışan bellek kapasitesine sahip oldukları gözlemlenmiştir. Buna ek olarak, mimiklerin sözcükler ile beraber kombinasyon şeklinde kullanılmasının daha fazla bilişsel kaynak gerektirdiği ve bunu sadece hem sözel çalışan bellek kapasitesi hem de sözel olmayan çalışan bellek kapasitesi iyi olan çocukların yapabildiği sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak bu çalışma, farklı bellek kapasitelerinin ve aralarındaki etkileşimin, mimik kullanımı da dahil olmak üzere, dil becerisinin bir çok yönünü etkilediğine işaret etmiştir. Gestures constitute an inseparable part of communication system and from very early years onward children use speech accompanying gestures. Importance of gestures in communication processes lead researchers to investigate cognitive underpinnings of gestures. In a limited number of studies conducted with adults, working memory capacity has been speculated to play a central role in gesture use. However, only a few studies investigated cognitive underpinnings of gesture use in very young children. The purpose of the current study is to investigate the role of verbal and non-verbal working memory for gesture production in toddlers. As a secondary aim and to understand the connection between language and cognitive processes from a holistic point of view, relations of the verbal and non-verbal memory systems to expressive and receptive language parameters are also examined. Results indicated that there is a close association between childrens's receptive language ability and their non-verbal working memory capacity when the effect of age was controlled. Considering gesture use, although partially supported, findings suggested that children produce gestures with no accompanying speech when their low verbal working memory capacity is coupled with a high non-verbal working memory capacity. Moreover, children who scored higher on both verbal and non-verbal working memory were found to be producing more gesture-speech combinations than other children whose verbal and non-verbal working memory capacities were below average. Thus, results of the present study suggested that many aspects of language development including gesture use are influenced by memory abilities.
Collections