Differentiating children through education: School choices and educational practices of middle - class families in neoliberal times
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, eğitimde neoliberalleşme bağlamında orta sınıf ailelerin okul seçimleri ve eğitim pratiklerini incelemektedir. Amaç, ailelerin eğitim alanındaki eğilimlerinin çocukları için nasıl avantaj yarattığını ve sınıfsal ayrımları artırarak sosyal eşitsizliklerin üretimine ne şekilde katkıda bulunduğunu anlamaktır. Çalışmanın verileri temel olarak İstanbul'da biri devlet, diğeri özel olmak üzere iki lisenin velileri, yöneticileri ve öğretmenleri ile yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları, orta sınıfın eğitim yoluyla yeniden üretiminin ailelerin ekonomik, kültürel ve sosyal sermayelerinin kullanımı ile annelerin yoğun emek harcamasına bağlı olduğunu göstermektedir. Ebeveynler, çocuklarının eğitimini en doğru şekilde yönlendirmede ve farklılaşmış orta sınıf çocuklar yaratmada büyük sorumlulukları olduğu düşüncesiyle hareket etmektedirler. Bu nedenle ailelerin bir yandan en iyi okulları bulmaya, diğer yandan çocuklarının akademik ve kişisel gelişimini desteklemeye çalışırken piyasanın çağrılarına cevap verme eğilimleri de artmaktadır. Bu süreçte istekler, eğilimler ve tercihler neoliberal akıl doğrultusunda şekillenirken, çocuklarının ekonomik ve sosyal refahını eğitim yatırımları ile sürekli artırmaya çalışan ebeveynler `aktif, sorumlu, rekabetçi ve girişimci özneler`e dönüşmektedirler. Sonuç olarak, orta sınıf ailelerin eğitim stratejileri ve pratikleri toplumsal sınır çizme sürecine katkıda bulunurken, neoliberalleşme bağlamında sınıf temelli ayrımların yaratılmasında ve yeniden üretilmesinde sahip oldukları kilit rolü de sürdürmelerini sağlamaktadır. This research examines school choices and educational practices of middle-class families within the context of neoliberalization. The aim is to understand the ways in which their dispositions in education contribute to the creation of class advantage, class distinctions and increasing inequalities in a society. The data was collected mainly through in-depth interviews with parents, administrators and teachers in two selective high schools –one public and one private high school–in Istanbul. The findings indicate that reproduction of the middle class on the basis of education is highly dependent on the mobilization of economic, cultural and social capital of the families with extensive efforts of mothers. Since families have a high sense of responsibility for directing children's education in the right way and making up differentiated children, they become more responsive to market signals in trying to find the best schools and the best ways to support the academic and individual development of their children. In this process, parents' desires, dispositions and choices are shaped by the rationality of neoliberalism and those who continuously invest in children for enhancing their economic and social well-being turn into `active, responsible, competitive and entrepreneurial` subjects. After all, since their educational strategies and practices contribute to a social boundary-making process, middle-class families continue to retain their key roles in the creation and reproduction of class-based distinctions within the context of neoliberalization.
Collections