An investigation of modality, redundancy and signaling effects in multimedia learning with abstract and concrete representation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, somut ve soyut animasyon gösterimleriyle birlikte çoklu öğrenme ortamındaki duyu biçimi, artıklık ve imleyim ilkelerinin sınıf ortamında öğrenmeye etkisini incelemektir. Çoklu Ortamla Öğrenme Bilişsel Kuramına dayanan bu ilkeler, 10 farklı çoklu öğrenme ortamı ile test edilmiştir. Çalışmada yarı-deneysel ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır. Veriler, dört devlet ortaokulundaki elektrik konusu ön bilgisi az olan 855 beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. İlk olarak, öğrencilere elektrik konusu hakkında bir ön test uygulanmıştır. İkinci olarak, her öğrenci bireysel olarak öğrenme ortamlarından sadece biri ile çalışmışlardır. Sonrasında, öğrencilere elektrik konusundaki bilgilerini ölçmek için bir son test verilmiştir. Yapılan istatistiksel veri analizleri, bütün çoklu öğrenme ortamlarının öğrencilerin konuyu öğrenmelerine yardımcı olduğunu göstermiştir. Ortaokul öğrencileri için duyu biçimi ilkesi, çoklu ortam ile elektrik konusunu öğreniminde geçerli olsa da; artıklık ve imleyim ilkeleri geçerli olmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi notları, konu hakkındaki ön bilgileri ve çoklu öğrenme ortamlarının kavramsal ve işlemsel bilgileri üzerine birlikte etkisinin olmadığı görülmüştür. Ancak, bu üç bağımsız değişkenin ayrı ayrı kavramsal bilgiyi öğrenmede etkili olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan Fen ve Teknoloji dersi notları ve konu hakkındaki ön bilgi, öğrencilerin işlemsel bilgiyi öğrenmesini ayrı ayrı etkilerken, çoklu ortam öğrenme ortamı tek başına işlemsel bilgi öğrenmeyi önemli bir derecede etkilememiştir. This study aimed to explore the effects of modality, redundancy, and signaling principles in multimedia learning with abstract and concrete representations of an animation on learning in real middle school settings. Based on these principles of the cognitive theory of multimedia learning, ten types of treatment conditions were tested. The study was conducted with a pre-test and post-test quasi-experimental design. Data were collected from 855 fifth and sixth graders with low prior electricity knowledge in four public middle schools. Each student, who are assigned to an experimental group with one type of intervention in each, took pre and post-test. Analyses showed that all treatments helped students to develop knowledge of the topic to some extent. However, while the modality effect holds true for middle school students' studying electricity units with a multimedia instruction in real school settings, the signaling and redundancy principles do not hold true. Analysis also showed that there were no significant two-way or three-way interactions among prior science scores, prior knowledge about the topic, and multimedia treatments on students' conceptual and procedural knowledge. However, while these three independent variables independently influenced learning of conceptual knowledge; only students' prior science scores and prior knowledge about the topic independently influenced students' learning procedural knowledge. The treatment did not significantly affect learning procedural knowledge.
Collections