School relocations in the context of urban transformation and education policy change in turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma İstanbul'daki okul taşıma süreçlerini iki okula odaklanarak incelemektedir. Çalışmanın amacı okul taşıma politikasının kent ve eğitim politikası süreçleri ile etkileşimini anlamaktır. Çalışmanın datasının çoğunluğu araştırmacının katılımcı gözlemci olduğu katılımsal yöntem ile toplanmıştır. İstanbul ilindeki iki lise taşınma süreçleri açısından, liselerden bir tanesine çok daha fazla odaklanılarak toplanmıştır. Bunun nedeni söz konusu lisenin taşınma sürecinin çok daha kısa bir zaman içince gerçekleşmiş olmasıdır. Araştırmanın bulguları göstermektedir ki kentsel dönüşümün tetiklediği okul taşınmaları, mahallelerin material ve sembolik dönüşümü ile ayrılmaz olarak bağlantılıdır ve seküler orta sınıf mahallelerin ve mahalle okullarının istikrarsızlaşmasına katkıda bulunmaktadır. Neoliberalizmin dolaştığı mekanlardaki devralınan düzenleyici yapılar ile ne şekilde etkileşimde bulunduğunu gösterdiği için bu çalışma, eğitim politikası ve kentsel mekan etkileşimi üzerinde üretilmiş olan uluslararası literature özgün bir katkıda bulunmaktadır. Şimdiye kadar yapılmış olan bir çok uluslararası çalışma okul taşımalarının veya kapatmalarının ırka dayalı eşitsizlikleri yeniden ürettiğini göstermektedir. Bu çalışma, İstanbul'daki okul taşıma politikasının kentin ve eğitim sisteminin gayrisekülerleşmesi ile etkileşim içinde olduğunu göstermesi açısından farklı bir boyut getirmektedir. This research examines the school relocation process in Istanbul, with a particular focus on two schools. The aim is to understand the interaction between the school relocation policy and the urban and education policy processes. Much of the data was collected through participatory inquiry where the researcher was a participant observer. Two high schools in Istanbul were explored with respect to their relocation processes, with a much more emphasis on one of the schools as its relocation was imminent. The findings show that school relocations induced by urban transformation are inextricably linked to the material and symbolic reorganisation of neighbourhoods and contribute to the destabilization of secular middle class neighbourhoods and their schools. Also, by showing how neoliberalisation interacts with inherited regulatory systems, this research brings a novel contribution to the existing international literature on the interaction between education policy and urban space. While a large body of international literature has demonstrated that school relocations or closings contribute to the perpetuation of the inequalities rooted in the racialised structures and institutions, this research brings a novel dimension with its argument that the relocation policy in Istanbul interacts with the desecularisation of the city and the education system.
Collections