Pre-service teachers` plausibility perceptions of global climate change:The role of cognitive, behavioral and personal variables
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının iklim değişikliğini akla yatkın bulmalarında bilişsel, davranışsal ve kişisel değişkenlerin rolünü incelemektir. Çalışmanın örneklemini Türkiye'de bir devlet üniversitesinde okuyan son sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma sorularını cevaplamak için beş farklı ölçek kullanılmıştır. İlk olarak katılımcıların ilkim değişikliğini akla yatkın bulma düzeyleri incelenmiştir. Katılımcıların çoğu iklim değişikliğine insan etkisi olduğunu ve gelecekteki etkileri ile ilgili ifadeleri fazlasıyla akla yatkın bulmuştur. İkinci olarak katılımcıların kavrayış düzeyleri araştırılmıştır. Katılımcıların çoğu insan kaynaklı iklim değişikliği ve sonuçlarından bazıları hakkında bir kavrayışa sahiptir. Ancak katılımcıların çoğunda kavram yanılgısı bulunmaktadır. Üçüncü olarak katılımcıların iklim değişikliğini akla yatkın bulmaları ile kavrayış düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir ve istatistiksel olarak anlamlı, pozitif bir korelasyon bulunmuştur. Son olarak, iklim değişikliğini akla yatkın bulma konusunda bilişsel, davranışsal ve kişisel değişkenlerin rolü incelenmiştir. Analiz sonuçları kavrayış düzeyi, iklim değişikliğini önlemeye yönelik davranış geliştirmeye istekli olma ve düşünme ihtiyacının iklim değişikliğini akla yatkın bulmayı yordama konusunda tahmin unsurları olduğunu göstermiştir. Özellikle, kavrayış düzeylerinin katkısının en fazla olduğu bulunmuştur. Bu çalışmanın bulgularının iklim değişikliği eğitimi konusunda öğretmen yetiştirme programlarına öngörüde bulunması amaçlanmaktadır. The main purpose of this study was to examine the role of cognitive, behavioral and personal variables on pre-service teachers' plausibility perceptions of global climate change. The sample of the study was 199 senior pre-service teachers in a public university in Turkey. Five instruments were used to investigate the research questions. Firstly, the participants' plausibility perceptions of global climate change were investigated. Participants mostly found the items on evidence supporting the human link to global climate change and predictions about future impacts highly plausible. Secondly, the participants' understanding of global climate change was explored. Although the majority of the participants had an understanding of the human influence on the current climate change and some of the consequences that humans are going to face, the majority of the participants had some misconceptions. Thirdly, correlational analysis showed that there was a significant positive relationship between the participants' understanding and plausibility perceptions of global climate change. Lastly, the role of cognitive, behavioral and personal variables on plausibility was examined. The results revealed that understanding, degree of willingness to act and need for closure were predictors of plausibility perceptions of global climate change. In particular, understanding had the largest contribution in explaining the variance in plausibility perceptions of the participants. The findings of the current study provide insights for teacher education programs on climate change education.
Collections