Determinants of quality and productivity in automobile services: MADM approaches and empirical analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalite ve verimlilik otomobil servisleri de dâhil bütün işletmeler için önemli unsurların önde gelenleridir. Bu araştırma otomobil servislerinde kalite ve verimliliği belirleyen unsurları Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleri ve deneye dayalı (ampirik) analizlerle incelemek üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda üç ayrı bölümden oluşan bu çalışmanın tüm bölümleri otomotiv sektörüyle ilişkili ve birbirleriyle de ilintilidir. İlk bölümde otomobil servislerinde verimlilik ölçümü, ikinci bölümde otomobil servislerinde kalite ölçümü için kullanılacak anket olan AutoServQual'ın oluşturulması ve son bölümde de bu ölçek kullanılarak Türkiye pazarında hizmet veren otomobil markalarının durumunun ölçülmesi amaçlanmıştır. Literatür taraması her bölümde ilgili teoriler üzerine olacak şekilde, ilk bölümde çok kriterli karar verme yöntemleri üzerine ikinci bölümde hizmet kalitesi üzerine ve üçüncü bölümde de Türk otomotiv endüstrisi üzerine yapılmıştır. İlk bölümde Veri Zarflama Analizi, ikinci bölümde ServQual hizmet kalitesi ölçeği ve üçüncü bölümde de yeni oluşturulan AutoServQual ölçeği kullanılarak SPSS ve AMOS yazılımlarından da faydalanılarak yapılan analizlerle otomotiv sektöründe kalite ve üretkenlik konusunda literatüre katkı sağlanmıştır. Bu çalışma ile odak gruplar, faktör analizleri ve ampirik çalışmalarla ortaya çıkarılan AutoServQual ölçeği tüm dünyada otomotiv hizmetlerinde kullanılmaya hazır hale getirilmiştir. Ayrıca, yapılan analizlerle Türk otomotiv pazarında markaların satış sonrasındaki güçlü ve zayıf yönlerine de ışık tutulmuştur. Quality and productivity are two important concepts for all businesses including automobile services. This research study is a PhD dissertation at Boğaziçi University and has the goal of examining the determinants of quality and productivity in automobile services by Multi Attribute Decision Making and empirical analysis. Thus it includes three separate parts all of which are associated with the automobile sector. The first part of the study aims to measure productivity in automobile aftersales business whereas the second part looks for a scale to measure the service quality in automobile aftersales, and the last part uses this AutoServQual scale to compare automobile brands in Turkey. A literature review of related theories done in all parts includes Multi Attribute Decision Making Theory in the first part, Service Quality Measurement Methods in the second part, and the Turkish Automotive Industry in the last part. Data Envelopment Analysis is selected to compare automobile aftersales services at stations of a specified brand in Turkey. In the second part, ServQual scale is selected for adaption to the automobile services by the name of AutoServQual using studies of focus groups, item generation and pilot survey; this new scale is now available for use in international studies in the area of automobile services. The last part of the study compares different automobile brands by using the results of a recently generated AutoServQual scale to find out the strong and weak sides of automobile aftersales services in Turkey with the use of SPSS and AMOS software.
Collections