Show simple item record

dc.contributor.advisorAder, Nizamettin Engin
dc.contributor.authorOlgun, Beyza
dc.date.accessioned2020-12-21T13:13:55Z
dc.date.available2020-12-21T13:13:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323708
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının matematiksel düşünme yapılarını, görsel-uzamsal temsilleri kullanımlarını, görsel-uzamsal yeteneklerini ve sözel matematik problemlerini çözme performanslarını incelemek ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmaktır. İstanbul ve Ankara illerinde bulunan, bir özel ve dört devlet üniversitesinde öğrenimlerine devam eden 113 öğretmen adayı çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Araştırma sorularını incelemek amacıyla iki ölçek kullanılmıştır. Öncelikle öğretmen adaylarının matematiksel düşünme yapıları belirlenmiştir. Ardından düşünce gruplarının temsil kullanımı, görsel-uzamsal yetenek seviyeleri ve sözel matematik problemlerini çözme performansları açısından farklılıkları incelenmiştir. Farklı matematiksel düşünme yapılarını benimseyen öğretmen adaylarının problem çözme performansları birbirine benzer olduğu halde, harmonik ve geometrik düşünenler problem çözme süreçlerinde analitik düşünenlere göre şematik temsili daha fazla kullanmışlardır. Farklı tipteki temsil kullanımının problem çözme performansını etkilediği ve şematik temsilin kullanıldığı sorulardaki doğru cevap oranının resimsel temsilin kullanıldığı sorulara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının görsel-uzamsal yeteneklerinin yalnızca şematik temsil kullanımı ile anlamlı pozitif bir ilişkisi olduğu görülmüştür. Sonuçlar öğretmen adaylarının görsel yaklaşımları için tercihlerini ortaya koymuştur. Bulguların öğretmen eğitimine ne şekilde ışık tutabileceği tartışılmıştır. Bu bağlamda öğretmen yetiştirme programlarının görsel yaklaşımların üzerinde durmalarının önemine vurgu yapılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine preservice teachers' types of mathematical thinking, use of visual-spatial representations, visual-spatial abilities, and mathematical problem solving performances and to investigate the relationships between these variables. The sample of the study consisted of 113 preservice mathematics teachers in a private and four public universities in Istanbul and Ankara. In order to investigate the research questions two instruments were used. Firstly, preservice teachers' types of mathematical thinking were determined. Although problem solving performances were similar for each type of mathematical thinking, preservice teachers who adopted harmonic and geometric types of mathematical thinking preferred to use schematic representations more than analytic thinkers in their problem solving processes. Use of visual-spatial representations was related with problem solving performance and schematic representations were associated more strongly with correct solutions in comparison with pictorial representations. The participants' visual-spatial abilities had a significant relationship only with their use of schematic representations. The findings provided an insight about preservice teachers' preferences for visual approach and their implications for teacher education programs. Preservice teachers should have an opportunity to learn how a schematic representation can be created and teacher education programs should include visual approaches with consideration of their efficacies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePreservice mathematics teachers solving word problems: Visual-spatial abilities, use of representations, and types of mathematical thinking
dc.title.alternativeMatematik öğretmeni adaylarının sözel problemleri çözümü: Görsel-uzamsal yetenekler, temsil kullanımı ve matematiksel düşünme yapıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmSpatial ability
dc.subject.ytmVisual thinking
dc.subject.ytmVisual performance
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmRepresentation
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.identifier.yokid10121720
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435137
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess