Task orientation and vocabulary knowledge types: how do they relate to collocational knowledge?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, görev yöneliminin (girdi ve çıktı yönelimi) üretimsel söz öbeği bilgisi edinimine etkilerini araştırmayı ve söz öbeklerinin pasif ve aktif çağırmalarının farklı ölçümlerdeki kazanımları arasındaki farkları keşfetmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, öğrencilerin girdi yönelimli ve çıktı yönelimli görevler, çıktı yönelimli ölçme görevleri ve söz öbeği öğrenimi üzerine fikirlerinin saptanması hedeflenmektedir. Deney grubu (P-grup, S = 22), söz öbeklerini çıktı yönelimli görevlerle (ipuçsuz çıkarım ve çeviri, cümle kurma ve ipuçsuz boşluk doldurma) çalışmıştır. Kontrol grubu (R-grup, S = 22) ise söz öbeklerini girdi yönelimli görevlerle (ipuçlu çıkarım ve çeviri, cümle-yarısı birleştirme ve ipuçlu boşluk doldurma) çalışmıştır. Her iki gruba da, katılımcıların üretimsel söz öbeği bilgilerindeki -görev yönelimine göre- veya söz öbeklerinin pasif ve aktif çağırmalarındaki -Laufer vd.'nin (2004) tipolojisine göre- kazanımlarını ölçen ve çıktı yönelimli ölçme görevlerinden oluşan bir birincil sontest uygulanmıştır. Nicel veriler, görev yöneliminin üretimsel söz öbeği bilgisi üzerindeki etkilerini saptamak üzere bağımsız grup t-testi, R-grup ve P-grup içerisinde söz öbeklerinin pasif ve aktif çağırmalarındaki kazanımlar arası farkları keşfetmek üzere ise tekrarlayan ölçümlerde tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. t-test sonuçları, grupların üretimsel söz öbeği bilgileri arasında istatiksel açıdan önemli bir fark olmadığını göstermiştir. Varyans analizi sonuçları ise uygulamanın ardından hem R-grup hem de P-grupta, söz öbeklerinin pasif ve aktif çağırmalarındaki kazanımlar arasında istatiksel açıdan önemli farklar saptamıştır. This study aims to investigate the effects of task orientation (input vs. output orientation) on the acquisition of productive collocational knowledge and explore the differences among the gains in different measures of passive and active recall of collocations. It also aims to identify learner opinions regarding the input-oriented and output-oriented teaching tasks, output-oriented assessment tasks and the learning of collocations. The experimental group (P-group, N = 22) studied collocations through output-oriented tasks (non-cued inference-making and translation, sentence-construction and non-cued gap-filling). The control group (R-group, N = 22) studied collocations through input-oriented tasks (cued inference-making and translation, sentence-half matching and cued gap-filling). An immediate post-test consisting of output-oriented assessment tasks measuring participants' gains in productive collocational knowledge -as implied by task orientation- or passive and active recall of collocations -as implied by Laufer et al.'s (2004) typology- was administered to both groups. The quantitative data were analyzed via an independent samples t-test to investigate the effects of task orientation on productive collocational knowledge and via a one-way repeated measures ANOVA to explore the differences among the gains in passive and active recall of collocations within the R-group and the P-group. The t-test results demonstrated that the groups did not statistically significantly differ in their productive collocational knowledge. However, the ANOVA results revealed statistically significant differences among the gains in passive and active recall of collocations after the treatment within both the R-group and the P-group.
Collections