An analysis of the critical thinking of university students enrolled in a faculty of education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilerin eleştirel düşünce eğilimlerinin tespit edilmesine, eleştirel düşünce kavramına dair yaklaşımlarının ve yaşantılarının belirlenmesine çalışılmıştır. Elde edilen veriler ise, Vygotsky'nin Kültürel Bilişsel Teorisi çerçevesinde yorumlanmıştır. Araştırmada üç araştırma sorusu mevcuttur: (a) Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilerin eleştirel düşünce eğilimleri hangi yöndedir? (b) Eğitim Fakültesi öğrencileri, deneyimlerine dayanarak eleştirel düşünce kavramını ne şekilde algılamaktadırlar? (c) Nicel ve nitel veriler hangi çerçevede örtüşmektedir? Araştırmanın ilk kısmı olan nicel etapta, Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilere, demografik soruları takiben Facione ve Facione (1992) tarafından geliştirilmiş olan, İskifoğlu (2013) tarafından Türkçeye kazandırılmış, eleştirel düşünce eğilimini bütünde ve yedi alt boyutta ölçen California Critical Thinking Dispositions Inventory'nin (CCTDI) Türkçesi (CCTDI-T) uygulanmıştır. Çalışmanın ikinci etabında ise, 20 öğrenci ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilere göre, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünceye dair pozitif bir eğilim içinde oldukları görülmektedir. Görüşme sonuçlarına göre ise, üniversite eğitiminin, özellikle de eğitim gördükleri üniveristenin açık görüşlülük alt boyutuna olumlu anlamda katkıda bulunduğu öğrenciler tarafından beyan edilmiştir. Eleştirel düşünceye sahip olmanın ötesinde bu düşünce yapısını açığa vurmanın kişinin içinde bulunduğu ortamla ve bu ortamdaki kişiler ile kurduğu ilişkiler ile bağlantılı olabileceği gözlemlenmiştir. This study seeks to identify the critical thinking of students in a state university in Turkey. All the subjects were enrolled in the Faculty of Education. While doing this research, the students' approaches to critical thinking and their critical thinking experiences are analyzed. The data gathered is interpreted within the framework of Vygotsky's Socio-Cultural Theory. Using a mixed methods sequential explanatory design, the following research questions were investigated: (a) What are the critical thinking dispositions of the subjects? (b) Based on their personal experiences, how do they conceptualize critical thinking? In the quantitative stage, the California Critical Thinking Dispositions Inventory (CCTDI) was employed. In the qualitative stage, semi-structured interviews with 20 students were conducted. The quantitative data suggests that the subjects have a positive disposition towards critical thinking. It was observed that exercising critical thinking depends not only on actually having the ability to think critically but also upon the subject's environment as well as the characteristics of people surrounding the subject. Hence, it is concluded that critical thinking is a context-based concept rather than a purely individual characteristic or skill. This research contributes to the field in terms of understanding critical thinking in a more comprehensive manner.
Collections