Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Hüseyin Sami
dc.contributor.authorÇaloğlu, Hale
dc.date.accessioned2020-12-21T13:13:14Z
dc.date.available2020-12-21T13:13:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323603
dc.description.abstractBu çalışma, öğrenme yönelimi ile işletme performansı arasında doğrudan ve ayrıca pazar bilgisi işleme ve pazarlama etkinliği aracılığıyla dolaylı olarak bir ilişki kurma amacı güden teorik bir model öne sürmektedir. Bahsi geçen bu ilişkinin temelinde yatan mekanizmaları derinlemesine ortaya koymak amacıyla işletme performansı değişkeni yeni ürün başarısı ve finansal performans olmak üzere iki boyuta ayrılarak, bu ölçütlerin ayrımsal etkilerini net bir şekilde ortaya koyan ikinci bir model geliştirilmiştir. Bu çalışma, literatürde öğrenme yönelimi, pazar bilgisi işlenmesi, pazarlama etkinliği, yeni ürün başarısı ve finansal performans arasındaki bağlantıları inceleyen farklı akımları biraraya getiren bir bakış açısı sunması bakımından önem taşımaktadır. Elde edilen bulgular öğrenme yönelimi ve finansal performans arasındaki üç önemli yola işaret etmektedir. İlk yola göre, şirketler öğrenme yönelimi yardımı ile pazar bilgisini başarı ile değerlendirmekte ve pazarın yönlendirmesi doğrultusunda piyasaya sürdükleri ürünler için etkin pazarlama yaparak, böylelikle üstün finansal performans elde etmektedirler. İkinci yola göre ise, öğrenmeye yönelimli şirketler pazara yön verecek ürünleri piyasaya sürüp, pazara yoğunlaşmaya gerek kalmadan finansal başarıya ulaşmaktadır. Son olarak, üçüncü yola göre öğrenmeye yönelimli şirketler üstün finansal performansa sadece piyasaya yeni ürünler sunarak değil, aynı zamanda mevcut pazarlar üzerinde yoğunlaşıp mevcut ürünlerinin etkin bir şekilde pazarlamasını yaparak ulaşabilmektedirler.
dc.description.abstractThis study proposes a theoretical model, which relates learning orientation directly and also indirectly through market information processing and marketing effectiveness to organizational performance. A second study model, which explicitly recognizes the differential effects across these measures, is also developed. The significance of this study stems from its integrative approach to fragmented streams of literature, which analyze the links between learning orientation, market information processing, marketing effectiveness, new product success and financial performance. The two theoretical models are tested with data collected from 114 companies through structured questionnaires. The findings suggest three significant routes between learning orientation and financial performance. The first route indicates that learning orientation helps the firms to successfully process market information, effectively implement marketing activities for new market - driven product offerings, and thus achieve superior financial performance. The second significant route implies that a learning oriented firm can successfully introduce new market-driving products and achieve subsequent financial success without focusing on its markets. Finally, the third significant route hints that learning oriented firms do not only attain superior financial performance by introducing new products, but also by focusing on their current markets and effectively marketing their current product offerings.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLearning orientation and market information processing: Effects on marketing and organizational outcomes
dc.title.alternativeÖğrenme yönelimi ve pazar bilgisi işlenmesi: Pazarlama ve işletme performansı üzerine etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmFinancial performance
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmInformation processing
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmNew products
dc.identifier.yokid10100738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417952
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess