The effects of tutorial feedback type on pre-service teachers` choice of feedback type in their development of learning objects
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, eğitsel materyalde sunulan farklı dönüt türlerinin öğretmen adaylarının tasarladıkları öğrenme nesnelerinde kullandıkları dönüt türlerine ve bu öğrenme nesnelerinin kalitesine etkisini incelemiştir. Çalışmada yarı-deneysel sadece son testli araştırma deseni kullanılmıştır. Metin, ses, video, metinli video, sesli video, metinli ve sesli video olmak üzere altı dönüt gösterimi incelenmiştir. Öğretmen adaylarına (n=202) dönüt tercihlerini içeren bir anket verildikten sonra 7 hafta boyunca 6 farklı eğitsel materyal ile nasıl öğrenme nesnesi geliştirecekleri öğretilmiştir. Öğretmen adayları araştırmacı tarafından atandıkları bir deney gruplarında çalışmışlardır. Öğretmen adaylarının tasarladıkları öğrenme nesnelerini değerlendirmek için Öğrenme Nesnesi İnceleme Aracı (ONİA) kullanılmıştır. Veri analizlerine göre; öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğrenme nesnelerinin ortalama ONİA puan ve dönüt kalite puanlarını en çok etkileyen dönüt türünün video olduğu gözlemlenmiştir. Diğer bir bulguysa, öğretmen adaylarının öğrenme nesnesi geliştirme aracında kullandıkları dönüt türleri ile geliştirdikleri öğrenme nesnelerindeki dönüt türleri kullanımları arasında anlamlı bir etkileşim gözlemlenmemiştir. This study aims to investigate the effect of different knowledge representation types in feedback presented in learning object (LO) development tutorials on the quality of pre-service teachers' LOs as well as the representation type of feedback used in authoring the LO. The study, with a post-test only quasi-experimental design in nature, investigated six types of feedback representation: text, audio, video, video with text, video with audio, and video with audio and text feedback. Pre-service teachers' (n=202) feedback preferences were collected with a questionnaire prior to the experiments. They then, studied how to develop LOs in an authoring environment, Articulate, in six different tutorials for seven weeks. The tutorials were identical in terms of teaching how to develop LOs, but were different in terms of the feedback provided. Pre-service teachers were assigned to one of the experiment groups by the researcher. Learning objects developed by pre-service teachers were assessed using the Learning Object Review Instrument (LORI). Analysis of the data showed that feedback presented by video was the most effective feedback representation type, based on both overall scores and feedback quality scores of LOs developed by the pre-services teachers. Additionally, interaction between feedback types presented by the LO development tutorial and pre-service teachers' actual use of feedback in authoring LOs was not meaningful. The study compares findings with similar studies presented in the literature.
Collections