Organizational Learning Culture, the Climate for Innovation and Organizational Resilience
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kurumsal dayanıklılık/rezilyans kavramını teorik ve ampirik olarak ele alarak, öğrenme kültürü ve inovasyon ikliminin öncül olarak nasıl dayanıklılığa yok açtıklarını açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışma; inovasyon ikliminin, öğrenme kültürü ve dayanıklılık/rezilyans arasındaki ilişki üzerindeki önerilen aracı etkisini istatistiki olarak analiz ederek açıklamaktadır. Ayrıca, bu çalışma, çevresel dinamizmin öğrenme kültürü ve kurumsal dayanıklılık/rezilyans arasındaki ilişkide önerilen farklılaştırıcı etkisinin olup olmadığını analiz etmektedir.İstanbul'da faaliyet gösteren KOBİ'lerin (küçük ve orta büyüklükteki işletmeler) ve daha büyük firmaların orta düzey yöneticilerine yöneltilen anket soruları sonucunda oluşan kantitatif veriler kullanılarak, literatür taraması sonucu geliştirilmiş olan hipotezler test edilmiştir. Sonuçtaki bulgular, inovasyon ikliminin öğrenme kültürü ve kurumsal dayanıklılık/rezilyans arasındaki ilişki üzerinde anlamlı bir aracı etkisi olduğunu göstermiştir. Fakat, öngörülmüş olan çevresel dinamizmin farklılaştırıcı etkisinin anlamlı çıkmadığı görülmüştür. Ayrıca, çalışma, üst yönetimdeki dönüşümcü liderlik özelliklerinin inovasyon iklimi ve öğrenme kültürü üzerinde arttırıcı etkisi olduğunu göstermiştir. The major aim of this dissertation is to theoretically and empirically relate the concept of organizational resilience to its suggested antecedents as organizational learning culture and climate for innovation and explain how they can help to build latent resilience for organizations. In line with this objective, this study attempts to statistically analyze the antecedents of organizational resilience and provide explanation for whether climate for innovation has a mediating effect on the relationship between organizational learning culture and resilience. Moreover, this study suggests and investigates the potential moderating effect of dynamic environments on the relation between organizational learning culture and organizational resilience.Quantitative data, collected via survey administered to mid-level managers of small and medium sized enterprises and larger companies from Istanbul, is used to test the hypotheses developed in light of the related literature. Results provided corroborative empirical evidence for the mediating effect of climate for innovation on the relationship between organizational learning culture and organizational resilience, while not observing the suggested moderating effect of environmental dynamism on this mediated relationship. It is also revealed, that an increase in the transformational leadership characteristics of top management leads to high levels of both climate for innovation and organizational learning culture.
Collections