Teacher engagement in online professional development follow-up: The role of the workplace and ict familiarity
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin çevrimiçi foruma katılımlarını etkileyen faktörleri incelemektir. Çevrimiçi forum, Bilişim ve İletişim Teknolojileri (BİT) ile ilgili bir mesleki gelişim seminerinin takip destek platformu olarak oluşturulmuştur. Çalışmaya amaçlı örneklemle belirlenen 89 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışma nicel araştırmayla başlayıp nitel araştırmayla devam eden karma metodun keşfedici yaklaşımını takip etmiştir. Nicel araştırma lojistik regresyon analizi ile yapılan korelasyon araştırmasıdır. Nitel araştırma sınıf gözlemleri ve hiyerarşik odaklanma metodu ile yapılan bireysel mülakatların içerik analizine dayanan fenomenolojidir. Nicel bulgulara göre çevrimiçi foruma katılımı tahmin etmede, öğretmenlerin işyeri şartlarına yönelik algıları ve öğretmenlerin forum deneyimine sahip olmaları önemli ölçüde etkiliyken, öğretmenlerin eğitimde BİT kullanımına yönelik algıları, cinsiyetleri, iş deneyimleri ve bilgisayar becerilerinin önemli ölçüde etkili olmadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin çevrimiçi katılımlarını etkileyen faktörlere yönelik algıları hakkındaki veriden ortaya çıkan belli başlı temalar şöyledir: (a) öğretmenlerin seminerde tanıtılan BİT uygulamalarını kullanma ihtiyaçları; (b) öğretmenlerin BİT ile ilgili yaşadıkları problemlere yönelik tepkileri; (c) çevrimiçi forum kullanımına yönelik eğitim; (d) diğer katılımcıların çevrimiçi forumdaki paylaşımları; ve (e) zamansızlık. The aim of this study is to examine factors that affect primary school teachers' participation in an online forum that was set as a follow-up support platform of a professional development workshop about Information and Communication Technology (ICT) use in education. A purposeful sample of 89 primary school teachers participated. The study followed a sequential explanatory mixed design with a quantitative initial phase and a qualitative follow-up that allowed expansion and elaboration on the results of the quantitative phase. The quantitative phase was a prediction study that was conducted via logistic regression. The qualitative phase was a phenomenology conducted via content analysis of classroom observation notes and individual interviews that followed a hierarchical focusing method. Quantitative findings revealed that teachers' perceived workplace conditions and teachers' prior forum experience predicted online participation significantly, whereas teachers' attitudes towards ICT use in education, gender, work experience, and computer competence did not significantly predict online participation. The identified key themes that emerged from the data about teachers' perceptions of the factors that affect online participation were as follows: (a) teachers' need to use ICT applications introduced in the workshop, (b) teachers' reactions to ICT-related problems, (c) training for online forum use, (d) others' posts on the online forum, and (e) lack of time.
Collections