Show simple item record

dc.contributor.advisorSeggie, Fatma Nevra
dc.contributor.authorErgin, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:12:41Z
dc.date.available2020-12-21T13:12:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323576
dc.description.abstractBu nitel çalışma, Türkiye'de bir fakültenin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmasını incelemiştir. Bu, çoklu veri toplama ve analiz süreçleri ile yapılmıştır. Birincisi, fakültenin işleyişini keşfetmek için gözlemler yapılmıştır. İkincisi, fakülte, üniversite, ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından hazırlanan yükseköğretimin uluslararasılaşması ile ilgili resmi belgeler, politika belirleyicilerin arasındaki hiyerarşik ilişkinin fakültenin uluslararasılaşmaya olan yaklaşımını açığa çıkarmak için analiz edilmiştir. Üçüncüsü, uluslararası uzaktan öğrenme programlarındaki deneyimlerini keşfetmek için, on fakülte yöneticisi, on öğretim üyesi ve on uluslararası uzaktan öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre, fakültenin işleyişi ile, öğretimin sanayileşmesi adlı teori arasında bir ilişki kurulmuştur. Ayrıca, fakülte yönetiminin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmaya ilişkin kararlarında, yükseköğrenimin kitleselleşmesi ve dünya çapında üniversite idealinin baskısı altında oldukları keşfedilmiştir. Son olarak, katılımcıların uzaktan öğrenme programları ile akademik, ekonomik, sosyal/kültürel ve psikolojik bir dönüşüme uğradıkları ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın alan yazına temel katkısı, uzaktan uluslararasılaşma adlı teorik modelin ilk defa ortaya konmasıdır. Model, yükseköğretimin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmasında gerekçeler, felsefi temeller, küresel baskı, kolaylık, zorluk ve dönüştürücü etkileri ortaya koymaktadır. Modelin, uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşma gündemi olan politika belirleyiciler ve yükseköğretim kurumlarına bir yol haritası olması beklenmektedir.
dc.description.abstractThis qualitative study examined how a faculty in Turkey internationalized via distance learning. This was made by multiple data collection and analysis procedures. First, observations were made to explore the operation of the faculty. Second, official documents produced by the faculty, university, national and supranational organizations were analyzed to reveal how hierarchical relations among policymakers influenced the faculty's approach to internationalization. Third, semi-structured interviews were conducted with 10 administrators of the faculty, 10 faculty members and 10 international distance students to explore their experiences in international distance learning programs. Based on the findings, the operation of the faculty was associated with the theory of the industrialization of teaching (Peters, 1983). Next, it was explored that the faculty administration was under the pressure of the massification of higher education and world university rankings. It was revealed that the participants had undergone academic, economic, social/cultural and psychological transformative influences of international distance learning programs. The main contribution of this study to the literature is that a theoretical model of distance internationalization has been proposed. The model introduces the rationales, philosophical foundations, global pressure, advantages, challenges and transformative influences in the internationalization of higher education via distance learning. It is expected to provide a route map for policymakers and higher education institutions with an agenda of internationalization via distance learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInternationalization of higher education via distance learning: A grounded theory study in Turkey
dc.title.alternativeYükseköğretimin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşması: Türkiye'de bir gömülü teori çalışması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDeveloping international understanding
dc.subject.ytmDistance learning
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmInternationalization
dc.subject.ytmGrounded theory
dc.subject.ytmHigher education policies
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmOpen education
dc.subject.ytmStudent mobility
dc.identifier.yokid10149129
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462018
dc.description.pages304
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess