Internationalization of higher education via distance learning: A grounded theory study in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu nitel çalışma, Türkiye'de bir fakültenin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmasını incelemiştir. Bu, çoklu veri toplama ve analiz süreçleri ile yapılmıştır. Birincisi, fakültenin işleyişini keşfetmek için gözlemler yapılmıştır. İkincisi, fakülte, üniversite, ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından hazırlanan yükseköğretimin uluslararasılaşması ile ilgili resmi belgeler, politika belirleyicilerin arasındaki hiyerarşik ilişkinin fakültenin uluslararasılaşmaya olan yaklaşımını açığa çıkarmak için analiz edilmiştir. Üçüncüsü, uluslararası uzaktan öğrenme programlarındaki deneyimlerini keşfetmek için, on fakülte yöneticisi, on öğretim üyesi ve on uluslararası uzaktan öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre, fakültenin işleyişi ile, öğretimin sanayileşmesi adlı teori arasında bir ilişki kurulmuştur. Ayrıca, fakülte yönetiminin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmaya ilişkin kararlarında, yükseköğrenimin kitleselleşmesi ve dünya çapında üniversite idealinin baskısı altında oldukları keşfedilmiştir. Son olarak, katılımcıların uzaktan öğrenme programları ile akademik, ekonomik, sosyal/kültürel ve psikolojik bir dönüşüme uğradıkları ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın alan yazına temel katkısı, uzaktan uluslararasılaşma adlı teorik modelin ilk defa ortaya konmasıdır. Model, yükseköğretimin uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşmasında gerekçeler, felsefi temeller, küresel baskı, kolaylık, zorluk ve dönüştürücü etkileri ortaya koymaktadır. Modelin, uzaktan öğrenme ile uluslararasılaşma gündemi olan politika belirleyiciler ve yükseköğretim kurumlarına bir yol haritası olması beklenmektedir. This qualitative study examined how a faculty in Turkey internationalized via distance learning. This was made by multiple data collection and analysis procedures. First, observations were made to explore the operation of the faculty. Second, official documents produced by the faculty, university, national and supranational organizations were analyzed to reveal how hierarchical relations among policymakers influenced the faculty's approach to internationalization. Third, semi-structured interviews were conducted with 10 administrators of the faculty, 10 faculty members and 10 international distance students to explore their experiences in international distance learning programs. Based on the findings, the operation of the faculty was associated with the theory of the industrialization of teaching (Peters, 1983). Next, it was explored that the faculty administration was under the pressure of the massification of higher education and world university rankings. It was revealed that the participants had undergone academic, economic, social/cultural and psychological transformative influences of international distance learning programs. The main contribution of this study to the literature is that a theoretical model of distance internationalization has been proposed. The model introduces the rationales, philosophical foundations, global pressure, advantages, challenges and transformative influences in the internationalization of higher education via distance learning. It is expected to provide a route map for policymakers and higher education institutions with an agenda of internationalization via distance learning.
Collections