Community dissolution: pursuing the absence of elder LGBTQ people in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Bu çalışma iki temel konuyu anlamaya çalışmaktadır. Bir yandan 90'larda oluşmaya başlayan LGBTQ hareketinin geçiş mekanizmalarını anlamaya çalışırken, araştırma ayrıca bu değişim sürecinin sonuçlarını modern Türkiye tarihini ve cinsel azınlıkları bir arada yeniden okuyarak göz önünde bulundurmaktadır. Bu oluşan geçiş ile ilişkili olarak 90'larda görülmeye başlayan hareketin önceki kuşak ile bağlarını koruyamadığı, bunun yerine sembolik şiddet uyguladığı, kendini ayrıştırdığı ve alanın iç kurallarının oluşmasına Bourdieucü bir noktadan katkı sağladığını savunmaktadır. Sonuç olarak, daha önceleri tanımlanmamış, net olmayan cinsel azınlıklar gacı, lubunya ve dönme, modern kimlik anlayışları olan lesbiyen, gey, biseksüel ve transgender kimliklere dönüşmek zorunda kalmıştır. Daha da önemlisi, bu değişim, yeni görünmezlik kategorileri oluşturmuştur çünkü yeni oluşan hareket, bazı öznellikleri arka planda bırakmış ve bu geride kalanlar, topluluğun 'kayıp' yaşlı kuşağı olarak tanımlanabilirler. Bu değişimin aşamalarını ve alan içi mantığını anlamak için araştırma, normatif olmayan cinsellik, topluluk ve yaşlılık anlayışlarını destekleyen queer perspektifleri ve Bourdieucü 'alan' ve 'sermaye' kavramlarını kullanmaktadır. Bu temel iki soruya ek olarak çalışma, kuzey tabanlı, Stonewall sonrası dönemi yansıtan LGBTQ yaşlılık teorilerini ve bunların uygulanabilirliğini Türkiye toplumunda incelemekte ve aynı zamanda proje kapsamında yürütülen genellikle orta yaşlı olarak tanımlanmış, Türkiye'de LGBTQ hareketinin erken dönemlerini gözlemlemiş aktivistlerle yapılan alan çalışmasına ve bu kişilerin gelecekteki yaşlılıklarıyla ilgili fikirlerine ve toplumdaki ve topluluktaki yayılmış yaş ayrımcı pratiklere karşılık vermektedir. This research aims at comprehending two central issues. While attempting to understand transition mechanisms of the appearing LGBTQ movement in the 90's, research also considers results of this alteration process along with re-reading modern history of Turkey and the lives of sexual minorities. In relation to this appearing transformation, it is argued that occurring movement in the 90's could not keep ties with the previous generation, rather implemented symbolic violence, distanced themselves and contributed to the emergence of an internal logic of the field in a Bourdieusian sense. Thus, previously not necessarily identified unfix sexual identities of gacı, lubunya, and dönme had to transform modern identity categories of the lesbian, gay, bisexual, and transgender. More importantly, such change generated new category of 'invisibility' because the emerging movement outpaced and left behind some of the subjectivities; these are subjects that can be articulated as the 'lost' elder members of the community. To point out internal logics and procedures of the transformation, research uses queer perspectives and Bourdieusian concepts of the 'field' and 'capital', in which circumstances these approaches empowered non-normative understanding of sexuality, community and the aging. In addition to these two central questions that research raises, this thesis comprises consideration of the north-based, post-Stonewall LGBTQ aging theories, examines their practicability in Turkish society, and reflects the field-work conducted with the activists (middle-aged identified), who observed the early years of the LGBTQ movement in Turkey and their accounts of the upcoming future aging, widespread ageism practices within the community and society.
Collections