The role of narrative in creating the ideal woman: Hhe case of Hayat magazine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 1956-1960 yılları arasında yayınlanmış Hayat dergisinde sunulan ünlükadın profillerinin içerik analizi üzerinden 'makbul' kadınlığın yaratılmasınıincelemektedir. Türkiye Cumhuriyeti'nde modernleşme sürecinin bir parçasımahiyetinde, yeni bir yönetimsellik biçimi olarak modern çekirdek ailenin ortayaçıkması ve kadının bu ailedeki yeri, bu çalışmanın kuramsal çerçevesini teşkiletmektedir.Yeni rejimin merkezi ideolojik inşalarından biri olan 'makbul' kadınlığın,hem modern olmak hem de modern çekirdek ailenin temel düzenleyicileri olarak herşeyden önce uygun anne ve eşler olmak üzerinden nasıl tanımlandığına odaklanılanbu çalışmada kullanılan temel veri tabanı, Hayat'ın 1956 ve 1960 yılları arasındakiünlü kadın profilleridir. Yeni olanın inşasının belli bir olgunlaşmaya eriştiğiodaklanarak bu profiller, 'makbul' kadınlığın söylemsel oluşumunu yansıtan veyeniden üreten önemli kültürel ürünler olarak ele alınmıştır.Warner'in (2002) kitlesel kamusal özneye ilişkin teorisine dayanan buçalışma, Hayat dergisinin yerli ve yabancı kadın ünlülere yönelik çarpıcı biçimdefarklı olan yaklaşımının, okuyucuları yerli kadın ünlülerle doğrudan birözdeşleştirme kurmaya yönlendirirken yabancı kadın ünlü profillerinin okuyucuyuevliliğin normatifliğine yönlendirirdiğini iddia etmektedir This study investigates the creation of 'proper' womanhood through the contentanalysis of celebrity women's profiles in Hayat magazine, published between theyears 1956 and 1960.The contextual framework of the study is the emergence of the modernnuclear family and women's place in it as a new form of governmentality in theTurkish Republic as part of the modernization process. This study pays specialattention to how 'proper' womanhood, one of the central ideological constructions ofthe new regime, was defined as being modern and at the same time as being first andforemost decent mothers and wives, the main regulators of the modern nuclearfamily. The main sources used are celebrity women's profiles in Hayat in a periodwhen the construction of the new regime matured to a great extent. The profiles areanalyzed as important cultural products both reflecting and reproducing thediscursive formation of 'proper' womanhood.Elaborating on Warner's (2002) theory on the mass public subject, this studyargues that strikingly different approaches of Hayat magazine regarding foreignfemale celebrities and local ones orient the readers to a direct identification with thelocal female celebrities while the foreign women's celebrity profiles channel thereaders to the normativity of marriage.
Collections