Improving attitudes towards geometric proof in the context of dynamic geometry software-based proof instruction
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada lise öğrencilerinin dinamik geometri yazılımına dayalı ispat öğretimisonucunda geometrik ispata karşı tutumlarında bir değişim olup olmadığı veöğrencilerin matematiğe göre tutumlarının düşük veya yüksek olmasının budeğişimde anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Bu çalışmada,öğrencilerin geometrik ispata karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıylaStylianides'in (2008) önerdiği ispat kavramı çerçevesinde GeoGebra kullanılarak,`Doğruda Açılar, Üçgende Açılar, Üçgende Eşlik ve Benzerlik` konularını kapsayanispat aktiviteler hazırlanmıştır. Bu aktiviteler sonunda, matematiğe karşı tutumudüşük ve yüksek olan öğrencilerin geometrik ispata karşı tutumları arasında farklılıkolup olmadığı analiz edilmiştir. Bunun yanı sıra, dinamik geometri yazılımına dayalıöğretimin sonunda, öğrencilerin dinamik geometri yazılımı ile olan öğrenmedeneyim değerlendirmeleri ölçek uygulanarak, matematiğe karşı olan tutumseviyeleri de gözetilerek incelenmiştir.Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin geometrik ispata karşı tutumlarınınanlamlı bir şekilde geliştiğini; fakat bu gelişimde öğrencilerin matematiğe karşı biretkisinin olmadığını göstermiştir. Ayrıca, bu çalışma öğrencilerin dinamik geometriyazılımı ile olan öğrenme deneyimlerinin çok olumlu olduğunu, özellikle ispatagiden süreçte öğrencilere kolaylık sağladığını ve ölçekte yer alan her bir maddedekiortalama puanın matematiğe karşı tutumu düşük ve yüksek olan öğrencilerde benzerolduğunu göstermiştir. This study investigated the change in attitudes towards geometric proof of highschool students in the context of dynamic geometry software-based proof instructionand further examined whether there was a significant difference between proofattitudes of participants with high and low mathematics attitudes. In this study, proofactivities, which covered the topics of Angles, Angles in Triangles, Congruency andSimilarity in Triangles, were designed to improve students' attitudes towardsgeometric proof using GeoGebra, based on Stylianides' (2008) proof framework. Atthe end of activities, the difference between proof attitudes of participants with highand low mathematics attitudes were analyzed. In addition to this, students' evaluationabout learning experiences with DGS after attending the DGS-based geometryinstruction were examined with respect to their level of mathematics attitudes (lowand high) by implementing a questionnaire.The result of the study showed that students' attitudes towards geometricproof improved significantly; however, in this improvement students' attitudestowards mathematics did not have a significant effect. Moreover, the study showedthat, students' evaluations about their learning experiences with DGS were verypositive, especially DGS facilitated students throughout the all phases of the proofframework, which ended with a proof, and both low and high mathematics attitudegroup students' mean scores in each item on the questionnaire were similar.
Collections