The educational needs of mothers of children aged 60 to 72 months: The socio-economic differences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 60-72 aylık çocuğu olan annelerin eğitim ihtiyaçlarını tespit etmeyi amaçlamıştır. Ayrıca, farklı sosyo-ekonomik geçmişe sahip anneler- bu çalışmada düşük sosyo-ekonomik seviye anneleri ve yüksek sosyo-ekonomik seviye anneleri olarak belirtilmiştir- arasında herhangi bir farklılık olup olmadığını da anlamayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için, bir kamu ve bir özel olmak üzere iki farklı okuldan annelerle toplam 33 derinlemesine görüşme yapılmıştır. Eğitim ihtiyaçlarını anlamak için, annelerle tamamı açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış röportajlar yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, annelerin eğitim ihtiyaçları açısından bazı önemli farklılıklar gözlemlense de, her iki gruptan annelerin benzerlik gösterdiği sonuçlar da vardır. Çocuklarını gönderdikleri okullar, eğitim düzeyi ve sosyo-ekonomik durum gibi demografik ve aile özelliklerindeki farklılıklar, sonuçların anlaşılmasına yardımcı olmuştur. Araştırmanın sonuçlarının, 60-72 aylık çocukların annelerinin eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yardımcı olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın, küçük çocukların anneleri için varolan ebeveyn eğitimi programlarının yeniden değerlendirilmesinde yararlı olacağı düşünülmüştür. Çalışma sınırlamalarına rağmen, özellikle anneler için varolan aile eğitimi programlarının yeniden değerlendirilmesi konusunda alana belirli katkılar sunmuştur. This study aims to identify the educational needs of mothers of children aged 60 to 72 months. It also intended to understand if there are any differences between mothers coming from different socio-economic background, which in this study, is the high socio-economic status mothers and low socio-economic status mothers. To accomplish this, a qualitative study with 33 in depth interviews was carried out in one public and one private school. A semi-structured interview with open-ended questions was applied to the mothers to understand their educational needs about parenting. The results of the study demonstrate that, although some significant differences were observed in terms of the educational needs of mothers, there are also some common issues. Differences in the demographic and family characteristics such as the schools they send their children to, their educational level and socio-economic status was helpful in understanding the results. In any case, no matter how similar or different the results of the two groups were, it can be stated that the results of the study helped understanding the educational needs of mothers of children aged 60 to 72 months. It is assumed that, the data collected in this study can be useful in revisiting existing parent education programs for caregivers of children at an early age. In spite of the limitations of the study, it will make certain contributions to the field, especially in reviewing existing parent education programs for mothers.
Collections