University students` understanding of the nature of science
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın teorik altyapısını ''Yeniden Kavramsallaştırılmış Aile Benzerliği Yaklaşımı'na Dayalı Bilimin Doğası'' (RFN) yaklaşımı oluşturmaktadır (Erduran & Dagher, 2014; Kaya & Erduran, 2016a). Çalışma, bir devlet üniversitesinin 3 farklı fakültesinde ve bu fakültelerin 12 farklı bölümünde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin, ''Yeniden Kavramsallaştırılmış Aile Benzerliği Yaklaşımı'na Dayalı Bilimin Doğası'' (RFN) doğrultusunda bilimin doğası anlayışlarının belirlenmesini ve karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın diğer bir amacı da, üniversite öğrencilerinin bilimin doğasına dair anlayışlarını geliştirebilmek için pedagojik stratejilerin önerilmesidir. Bu çalışma, üniversitenin farklı fakülte ve bölümlerinde 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 637 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara 5 farklı RFN kategorisini yansıtan ve 70 maddeden oluşan `Bilimin Doğası Anketi` uygulanmıştır. Anket uygulaması sonrasında belirlenen öğrencilerle RFN kategorileriyle ilgili görüşmeler yapılmıştır. Nicel araştırma sonuçlarına göre farklı fakültelerde öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin bilimin doğasına dair anlayışlarında anlamlı bir fark görülmezken; farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarında anlamlı bir fark görüldüğü belirlenmiştir. Nitel araştırma sonuçları ise bilimsel olmayan bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarının daha yüksek olduğunu desteklemektedir. This study is formed by Reconceptualized Family Resemblance Approach to Nature of Science (RFN) as reconceptualized notion of nature of science (NOS) from a `Family Resemblance Approach` (Erduran & Dagher, 2014; Kaya & Erduran, 2016b). This study aims to investigate undergraduate university students', who are from faculty of education, arts and sciences and engineering, understandings of NOS within the scope RFN framework, determine the differences in students' understanding of five different RFN categories by taking their faculties and majors into consideration and suggest effective curricular strategies to improve university students' understanding of NOS. A total of 637 third and fourth grade university students from 3 different faculties and 12 different majors participated in the study. A 70-item `NOS Questionnaire'' which is reflected five different categories of RFN and interview questions which are supported by two science related texts were used as data sources of the study. Quantitative data analysis results indicate that there is a statistically significant difference between university students' understanding of NOS in terms of their majors, which are science and non-science. Qualitative data analysis results also show that while the university students from non-science majors have a broader and comprehensive perception of epistemic, cognitive and social-institutional categories of NOS; science major students have a lower level and superficial perception of different categories of NOS.
Collections