Differentiating poor and good readers in second grade: Cognitive and linguistic variables
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinde, sesli okuma akıcılığı ile bilişsel vedilbilimsel beceriler arasındaki ilişkileri incelemektedir. Çalışma kapsamında,özellikle, zayıf ve iyi okuyucularda, fonolojik farkındalık (FF), hızlı otomatikisimlendirme (HOTI), fonolojik hafıza (FH) ve morfolojik farkındalığın (MF) sesliokuma akıcılığındaki belirleyici rolü araştırılmaktadır. Araştırmaya, 65 ikinci sınıföğrencisi katılmıştır ve sesli akıcı okuma ile FF, HOTI, FH ve MF becerileriölçülmüştür. Veri toplandıktan sonra, örneklem, öğrencilerin sesli okumaakıcılıklarına göre zayıf ve iyi okuyucular olarak iki gruba ayrılmıştır. Bulgular, sesliokuma akıcılığıyla diğer değişkenler arasındaki ilişkilerin, zayıf ve iyi okuyuculardafarklılaştığını göstermiştir. İyi okuyucularda, FF ve MF, sesli okuma akıcılığı ilekorelasyon gösterirken; zayıf okuyucularda, FF ve HOTI'nin, sesli okuma akıcılığıile ilişkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, regresyon analizlerinde, zayıf okuyuculardasesli okuma becerisini yordayan en önemli ölçüt, FF iken; iyi okuyucularda enbelirleyici ölçüt, MF olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre, FF ve HOTI,zayıf okuyucularda, akıcı okumaya ayrı ayrı önemli katkı sağlarken; iyiokuyucularda, sadece MF'nin önemli bir katkı sağladığı bulunmuştur. Sonuç olarak,bulgular, zayıf okuyucuların ses farkındalığı ve hızlı isimlendirme ile hala okumayıöğrenme aşamasında olduklarını; fakat iyi okuyucuların morfolojik farkındalıklakelimelerin anlam bilgisine geçiş yaptığını gösteriyor. Türkçe, yazıldığı gibi okunanve sondan eklemeli bir dil olduğundan, bu çalışmanın sonuçları, Türkçe okumagelişimi üzerine farklı bir bakış açısı sunmaktadır. The present study examined the relationships of reading fluency with cognitive andlinguistic skills in second graders. In particular, the roles of phonological awareness(PA), rapid automatized naming (RAN), phonological memory (PM) andmorphological awareness (MA) in prediction of oral reading fluency (ORF) wereexplored in Turkish poor and good readers. Sixty six second grade studentsparticipated in the study and the measurements of ORF, PA, RAN, PM, and MAwere administered. After data collection, the sample was divided into two groups aspoor and good readers based on the students' performance on ORF. The findingsshowed that relationships between ORF and other variables differentiate in poor andgood readers. PA and RAN were related significantly to ORF in poor readers whileORF was correlated with PA and MA in good readers. Also, regression analysesindicated that PA is the most significant predictor to ORF in poor readers while MAis a significant precursor for ORF in good readers. Moreover, both PA and RANhave additional explanations to ORF in poor readers although only MA was asignificant contributor of ORF in good readers. Consequently, these findingsdemonstrated that poor readers are on the process of reading acquisition viaphonological awareness and naming speed, but good readers move up into semanticsof words via morphological awareness. As Turkish is a transparent and agglutinatinglanguage, the results of this study offer a different perspective on Turkish readingdevelopment.
Collections