Mobile network operator switching behaviors of customers in the turkish telecommunications market: An agent-based model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye telekomünikasyon pazarı görece yeni bir yaklaşım olan ajan tabanlı modelleme ile modellenmiştir ve kullanıcıların operatör değiştirme davranışları incelenmiştir. Bu yöntemin seçilmesinde ajan tabanlı modellemenin esnek ve karmaşık sistemlere uygulanabiliyor olması etkili olmuştur. Özellikle son on yılda, devletin koyduğu kolaylaştırıcı kuralların da yardımıyla mobil operatör değiştirme oranlarının artmasıyla birlikte, operatörler için kullanıcıları kendilerinde tutacak stratejiler geliştirmek çok önemli hale gelmiştir. Sektördeki teknolojik gelişmelerle birlikte pazara her yıl daha çok kullanıcının girmesi de mobil operatörler arasındaki rekabeti artırmıştır. Bu modelde ajanlar marketteki müşterileri temsil etmekte ve her ayın sonunda operatör değiştirme ya da kendi operatörlerinde kalma kararını çoklu logit fonksiyonundan elde edilen olasılıklara göre vermektedirler. Pazar verileri Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun her çeyrek yayınladığı raporlardan alınmıştır. Deney sonuçlarının analizine göre, fiyat parametresi operatör değiştirme oranlarını önemli ölçüde etkiliyor. Sonuçlar ayrıca marka etkisi yüksek olan operatörlerin müşterilerinin fiyattaki değişimden daha az etkilendiğine işaret ediyor. Bu nedenle operatörlerin fiyata daha az duyarlı müşterilere sahip olmak için marka etkilerini artırmaya çalışmaları önerilebilir. In this study, Turkish mobile telecommunications market is modelled with a relatively new approach called Agent-Based modeling as it is flexible and able to be used for modeling complex systems. Especially over the last decade, it becomes crucial for mobile network operators to seek strategies for keeping their customers as there is a significant increase in customer switching rates in the market with the help of government rulings. Technological developments in the industry also make the competition between mobile network operators more intense as the number of customers are increasing year by year. The model proposed in this study uses agents as customers in the market and it is the agents in the system who make decisions of changing their mobile operators or staying in their current subscription according to possibilities obtained by multi – logit function at the end of each month. The real market data is taken from quarterly reports of Turkish Telecommunications Agency. The analysis of the experiment results shows that price parameter effects customer switching rates significantly. It can be found from the results that mobile operators with higher brand effect has less price sensitive customers so it can be proposed that mobile operators may try to increase their brand effects in order to have less price sensitive customers.
Collections