The effect of item format on the choice of reading and test-taking strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okuma becerilerini ölçen soruları cevaplarken, öğrencilerin geçirdikleri süreçleri araştırmak sınavın bilişsel geçerliliğini ispatlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla, bu çalışma, öğrencilerin farklı formatlarda – açık uçlu ve çoktan seçmeli sorularda- bir sınav çözerken faydalandıkları okuma süreçleri, okuma ve test çözme stratejilerini incelemeyi hedeflemektedir. Bu soru formatlarındaki okuma süreçleri ve strateji kullanımındaki farklılıkları öğrenmek amacıyla, göz hareketlerini izleme, geriye dönük sözlü raporlama ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden oluşan veri üçlemesiyle çalışma için gereken veri toplanmıştır. Sonuçlar, ilk olarak açık uçlu sorularda öğrencilerin başarısının arttığını göstermiştir. Göz hareketlerini izleme sonucu olarak, öğrencilerin açık uçlu sorularda dikkatli okuma oranlarının daha yüksek olduğu görülürken, daha ileri bir analiz öğrencilerin, açık uçlu sorularda, okuma parçasında soruyla ilgili olan alanlarda daha fazla zaman geçirdiklerini gösterdi. Sözlü raporlama sonuçları ise, öğrencilerin çoktan seçmeli sorularda test çözme stratejilerini daha çok kullandığını ancak açık uçlu sorularda ise okuma stratejilerini daha çok kullandıklarını gösterdi. Görüşmelerde ise, testi çözen öğrencilerin çoğunluğu açık uçlu sorularda ilgili okuma parçasını daha iyi okuduklarını ve anladıklarını ifade ettiler. Bu çalışma öncelikle, test formatının okuma süreçleri üzerinde etkili olduğunu, çoktan seçmeli sorularda dikkatli okuma süresinin azaldığını ve normal okuma süreçlerinin değiştiğini göstermesi açısından önemlidir. Ayrıca, göz hareketlerini izlemenin, bir testin bilişsel geçerliliğini kanıtlamadaki önemli katkılarını göstermektedir. Investigating the processes that test takers undergo when they answer reading comprehension questions is of utmost importance to make claims about cognitive validity of a test. As such, this study was motivated by the need to explore reading processes, reading and test-taking strategies that test takers utilize when they take a test in different formats, namely multiple-choice and open-ended formats. In order to find out whether there were any differences in terms of reading processes and strategy use in these question formats, the data were collected through a triangulation of eye tracking technology, retrospective verbal reports and short semi-structured interviews. The results showed that the scores of open-ended questions were higher than their multiple-choice equivalents. Eye-tracking data showed that the percentage of careful reading was higher in open-ended test format and a further analysis on eye movement data showed that test takers spent a longer time in the interest areas while answering open-ended questions. The results of verbal report data displayed that test takers used test-taking strategies more in multiple-choice items while they use reading strategies more in open-ended items. Lastly, interview results showed that the majority of test takers reported to have comprehended the text in open-ended format more. This study is important in terms of proving that test format has an effect on the reading processes of test takers and multiple-choice format reduces the amount of careful reading and alters normal reading processes. The study also shows the promising and valuable contribution of eye-tracking technology in investigating cognitive validity.
Collections