The development of Van Hiele geometric thinking levels in a computer-supported collaborative learning environment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu karma yöntem çalışması, iyi tasarlanmış bir bilgisayar destekli işbirliğiyle öğrenme ortamı olan Sanal Matematik Takımları ortamının Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin ve matematik ve teknolojiye yönelik tutumlarının gelişimini incelemiştir. Ayrıca, öğrencilerin daha yüksek geometrik düşünme puanlarına yol açan faktörleri daha iyi anlamak için, öğrencilerin Sanal Matematik Takımları ortamındaki söylemine nitel olarak bakılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul'da bir devlet okulu ve bir özel okulda okuyan ve van Hiele geometrik düşünme testine göre seviyesi görsel düzey olan beşinci ve yedinci sınıf öğrencilerden oluşmuştur (n=24). Uygulama olarak, öğrencilere, van Hiele'nin aşama temelli öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen dörtgenler konusu (yamuk, eşkenar dörtgen, paralelkenar, dikdörtgen ve kare) Sanal Matematik Takımları ortamında sunulmuştur. Veriler, nicel kısım için van Hiele geometrik düşünce seviye testi ve matematik ve teknoloji ölçeği ile toplanmış, nitel kısım ise Sanal Matematik Takımları sohbet kayıtlarını içermiştir. Nicel sonuçlar, öğrencilerin van Hiele geometrik düşünce seviyelerinin istatistiksel anlamlı olarak geliştirdiğini göstermiştir. Bunun yanında, öğrencilerin matematik ve teknolojiye yönelik tutumları, teknolojiyle matematik öğrenmeye yönelik tutum olan bir alt ölçek dışında değişmemiştir. Öğrencilerin matematik ile teknolojiyi öğrenme tutumları ise istatistiksel anlamlı olarak artmıştır. Nitel sonuçlar, öğrenciler arasındaki işbirliğinin, öğrencilerin Sanal Matematik Takımları ortamı içinde geometrik düşünce seviyesini geliştirmede önemli bir faktör olabileceğine işaret etmektedir. This mixed methods study investigated the use of a well-designed computersupported collaborative learning environment, namely Virtual Math Teams, to develop Turkish middle school students' van Hiele geometric thinking levels and attitudes towards mathematics and technology. The study also qualitatively looked into students' Virtual Math Teams discourse to better understand factors leading to higher geometric thinking scores. The sample of the study consisted of 5th and 7th grade students who are at the visualization level according to the van Hiele geometric thinking test from a public and a private schools in İstanbul (n=24). For treatment, students are presented with instruction, which was developed based on Hiele's phased-based instruction strategy, within the Virtual Math Teams environment on quadrilaterals (trapezoid, rhombus, parallelogram, rectangle, and square). The data were collected by using van Hiele geometric test and mathematics and technology scale for the quantitative part, and involved the Virtual Math Teams chat logs for qualitative part. The quantitative results showed a statistically significant development on the students' van Hiele geometric thinking. Furthermore, the students' attitudes towards mathematics and technology did not change except a subscale that is attitudes to learning mathematics with technology. There was a statistically significant increase in the students' attitudes to learning mathematics with technology after the treatment. Qualitative results pointed out that collaboration among students could be an essential factor to develop students' geometric thinking levels within the Virtual Math Teams environment.
Collections