Fifth-grade students` attitudes towards science and their understanding of its social-ınstitutional aspects
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimin doğasını (NOS) açıklayan Yeniden Kavramsallaştırılmış Aile Benzerliği Yaklaşımı (RFN) (Erduran & Dagher, 2014) bu çalışmanın teorik altyapısını oluşturmaktadır. Kaya ve Erduran (2016) yaptıkları çalışmada Türk fen müfredatında bilimin sosyal bağlamının yeterince önemsenmediğini bulmuşlardır. Bu sonuç, Türk öğrencilerin bilimin sosyal yönleri konusunda sınırlı bir anlayışa sahip olabileceklerini göstermektedir. Bu sebeple, çalışmanın amacı bilimin sosyal ve kurumsal bir sistem olarak öğretildiği fen derslerinin, 5.sınıf öğrencilerinin bilimin sosyal-kurumsal yönüne ilişkin anlayışlarını ve bilime karşı tutumlarını nasıl etkilediğini incelemektir. Araştırmada Sosyal Kurumsal Test (SIQ) ve Bilimsel Tutum Ölçeği (SAI) öntest-sontest olarak uygulanmış ve yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney (n=19) ve kontrol (n=23) grupları uygun örnekleme kullanılarak İstanbul'da bir devlet okulundan seçilmiştir. Araştırmanın deney grubunda Dünya, Güneş ve Ay ünitesi bilimin sosyal ve kurumsal yönü vurgulanarak, kontrol grubunda ise vurgulanmayarak işlenmiştir. ANCOVA sonuçları her iki değişkende deney grubundaki öğrenciler lehine gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar olduğunu ortaya koymuştur. Başka bir deyişle, bilimin sosyal-kurumsal yönlerinin fen derslerine entegrasyonu, öğrencilerin bilime karşı tutumlarını ve bilimin sosyal-kurumsal yönlerine ilişkin anlayışlarını geliştirmiştir. Bu çalışma, fen eğitiminde NOS literatürüne katkıda bulunma ve fen eğitimcilerine bir kaynak sağlama potansiyeline sahiptir. The present study is based on the Reconceptualized Family Resemblance Approach to Nature of Science (RFN) (Erduran & Dagger, 2014) which explains science as cognitive, epistemic, and social-institutional system. Kaya and Erduran (2016) analyzed Turkish science curricula and found that social context of science is underemphasized. Thus, this study investigated the impact of teaching science as a social institutional system on 5th grade students' understanding of social dimension of science and their attitudes towards science .Using pre-test post-test quasi-experimental research design, Science-Institutional Questionnaire (SIQ) and Scientific Attitude Inventory (SAI) were administered to the experimental (n=19) and control (n=23) groups. The sample was randomly selected from 5th grade students of a public school in İstanbul. Throughout the intervention (4 weeks), the experimental group was exposed to the science lessons enriched with the social-institutional aspects of science while the control group was taught with traditionally designed science lessons in the unit `The Earth, Sun and the Moon`. Results of ANCOVA revealed that there were statistically significant differences between the study groups in favor of students in the experimental group on both study variables. In other words, integration of the social-institutional aspects of science into science lessons enhanced students' understanding of social dimension of science as well as their positive attitudes toward science. This study has a potential to contribute to the literature on NOS in science education and provide science teachers a resource.
Collections