The motivational orientations of adults in pursuit of graduate education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemine dayanılarak yapılan bu nitel çalışma, lisansüstü eğitim gören yetişkinlerin motivasyon yönelimlerini tanımlamaktadır. Katılımcılar İstanbul'daki özel ve devlet üniversitelerinde yüksek lisans ya da doktora programına kayıtlı öğrencilerdir. Houle (1961) tarafından önerilen, amaca yönelimli, etkinlik yönelimli ve öğrenme yönelimli olarak adlandırılan üç kategori incelenmektedir. İlk olarak, bu tez, lisansüstü eğitim programlarının hedefi ve katılımcısı olan yetişkinlerin motivasyonlarını tanımlamaktadır. Ardından lisansüstü eğitim ele alınmıştır. Daha sonra, hedef yetişkinlerin motivasyon yönelimleri ele alınmıştır. Verinin toplanmasına ilişkin olarak, ilk aşamada demografik bilgi formları doldurulmuştur. Ardından, katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik ve tematik analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Bulgular, Houle (1961)'in tipolojisinin bu Türk örneklemi için de halen geçerli olduğunu ama bazı yeni genişletmelerin de mevcut olduğunu göstermiştir. Bu Türk örneklemi için karma yönelimli olarak adlandırılan ek bir kategori ortaya çıkmıştır. Ayrıca amaca yönelimli Türk öğrenciler, askerlik görevi gibi durumlardan kaçınma amacına da sahip olabileceklerini göstermişlerdir. Dolayısıyla amaca yönelimli kategorisi için kaçınma yönelimli olarak adlandırılan alt bir kategori ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin günlük yaşantıları, eğitim geçmişleri, gelecek planları ve lisansüstü eğitim değerlendirmelerine ilişkin yeni bulgular ortaya çıkmıştır. Bu araştırma lisansüstü eğitim gören yetişkinlerin motivasyon yönelimleri üzerine genel bir bakış açısı kazandırmıştır. Ayrıca, gelecekteki lisansüstü eğitim programlarının işlev ve kalitesini artırmak için yeni tartışma konuları açmıştır. This qualitative study, based on semi-structured interviews, describes the motivational orientations of adults in pursuit of graduate education. The participants consisted of students enrolled either in a master's or in a doctoral program of both private and public universities in Istanbul. Three classifications, namely goal-oriented, activity-oriented and learning-oriented suggested by Houle (1961) are explored. Initially, this thesis defines motivation for adults who are the participants and the targets of graduate education programs. Secondly, graduate education is discussed. Then, the motivational orientations of target adults are discussed. Regarding the data collection, in the first phase, demographic information forms were filled out. Then semi-structured interviews were conducted with the participants. The data were analyzed based on content and thematic analysis methods. The findings indicated that Houle's typology (1961) is still applicable for this Turkish case, but there are also some new extensions. An additional classification named as mix-oriented emerged for this Turkish case. In addition, goal-oriented Turkish learners showed that they can also have a goal to avoid something like military duty. Therefore, a sub-category named as avoidance-oriented emerged for the category goal-oriented. Additional findings about daily lives, educational backgrounds, future plans of students and their evaluations on graduate education also emerged from the data. The study brought about a general perspective on the motivational orientations of adults in pursuit of graduate education. In addition, it opened new matters of discussion to increase the functions and the qualities of future graduate education programs.
Collections