Luxury fashion consumption after the economic crisis: The case of Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lüks moda ürünleri tüketimi sahip olduğu farklı özellikler ve dinamikler doğrultusunda ilgili literatürde özel bir tüketim alışkanlığı olarak nitelendirilip incelenmiştir. Diğer yandan küresel ekonomik koşullar neredeyse bütün tüketim alışkanlıklarını belirli bir ölçüde etkilemiştir. Dolayısıyla ekonomik etkileri ilgili ülke veya bölge düzeyinde belirlemek genel olarak önem teşkil etmektedir. Bu tez, Türkiye'deki lüks moda ürünleriniyle ilgili tüketim alışkanlılarını incelemeyi hedeflemektedir. Özellikle ekonomik kriz sonrası Türkiye'deki lüks moda ürünleri pazarı ele alınmıştır. Bununla ilgili olarak internet üzerinden gerçekleştirilen anket çalışması lüks tüketim alışkanlıklarının farklı boyutlarının analiz edilebilmesi için kullanılmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak kişisel, sosyal, fonksiyonel ve finansal olmak üzere dört temel boyut istatistiksel olarak test edilmiştir. Bu çalışma neticesinde Türkiye'deki vaka sonuçları dört temel boyutun istatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya çıkartmıştır. Finansal boyutun anlamlılık düzeyi diğer boyutlarla benzer özellikler taşımakla birlikte, ekonomik kaygı ve önceliklerin tüketici kararlarını anlamlı bir şekilde etkilediği gözlemlenmiştir. Diğer örneklerle karşılaştırıldığında ekonomik krizin yıkıcı etkileri Türkiye ile ilgili bu vakada çok güçlü ve belirleyici olmadığı gözlemlenmiştir. Luxury fashion consumption has been examined as specific type of consumption behaviour in the literature exhibiting different characteristics, trends and dynamics. On the other hand, global economic situations affect almost all types of consumption habits in some extend. Therefore, determining the extent of economic effects on luxury purchasing behaviour in the country or region at issue is crucial for decision making processes in the firm and market levels. This thesis aims at analysing luxury fashion consumption in Turkey. The main objective is to analyse the factors on purchasing behaviour in Turkish luxury market after the economic crises period. An online-based questionnaire was designed to explore different dimensions of luxury consumption behaviour. Following the literature, data is statistically tested for four dimensions which are individual, social, functional and financial values. The results show that all of the four dimensions are significant for luxury consumption in Turkish market. The findings reveal that economic concerns and priorities are valid and meaningfully affect the consumption decisions. However, significancy level of financial values is close to the other dimensions and not significantly different. Harmful effects of the economic crisis are not likely very strong in the case of Turkey.
Collections