The anatomy of an online social community network
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web 2.0'ın ortaya çıkışı İnternetteki iletişim yollarını değiştirdi ve insanların çevrimiçi sosyal topluluklar ve sosyal ağlar içeren sanal dünyalarını kurmasına izin verdi. İnsanlar, bu topluluk ve ağlarda kendi içeriklerini üretmeye, bunları paylaşmaya ve birbirleri ile iletişim kurmaya başladılar. Bu platformlardaki büyük miktardaki içerik üretimine paralel olarak, bu topluluklar ve ağlar işletmeler için değerli bir veri kaynağı haline geldiler. Gerçek şu ki çevrimiçi topluluklardaki ve sosyal ağlardaki kullanıcı içeriklerinin analiz edilmesi işletmelerin, işletme değerlerini artırmalarına ve hedeflerine ulaşmalarına olanak vermektedir. Bu bağlamda, bu toplulukları başarıyla oluşturmak ve yönetmek için, yöneticiler topluluk üyelerini nasıl motive edeceklerini ve onları nasıl sıklıkla topluluk içerisine dahil edeceklerini anlamalıdırlar. Bu sebeple bu tez çalışması çevrimiçi bir topluluğun ağ yapısını ortaya çıkarmak ve anlamak ve bu topluluktaki alt toplulukları tespit etmek için sosyal ağ analizini kullanmaktadır. Ayrıca bu tez çalışması, çevrimiçi bir topluluktaki kullanıcı rollerini araştırmakta ve üyelerin çevrimiçi topluluğunun kullanım niyetlerini araştıran bir araştırma modeli önermektedir. Bu araştırma modeli aynı zamanda ortaya çıkarılan kullanıcı rollerinin kullanım niyeti üzerindeki moderatör etkisini de analiz etmektedir. Bu çalışma, çevrimiçi topluluklarda yer alan rollerin neler olduğunu, üyelerin hangi rolleri benimsemeyi tercih ettiğini, üyelerinin nasıl bir kullanım niyetlerini bulunduğunu daha iyi anlamak için çeşitli teorileri birleştirmekte ve dört aşamadan oluşan bir metodoloji sunmaktadır. Teorik çıkarımlara ek olarak, bu çalışma da aynı zamanda ilgili yöneticilere, üyelerini mutlu etmek için her kullanıcı rolüne ilişkin motivasyon stratejileri sunulmaktadır. The emergence of Web 2.0 has revolutionized the ways of communication on the Internet and has allowed people to form their virtual worlds involving online communities and social networks. People have started to generate their contents, share them, and communicate with each other in these communities and networks. In parallel to the generation of huge amount of contents in these platforms, these communities and networks have become valuable data sources for businesses. It is the fact that analysis of user content in online communities and social networks allows businesses to enhance their business value and achieve their goals. In this sense, to create and manage these communities successfully, managers need to understand how to motivate community members and keep them frequently involved. Therefore, this study employs social network analysis to map and understand the network structure of an online community and to detect sub-communities in it. Additionally, it explores and identifies user roles in an online community and proposes a research model that investigates members' usage intentions of the community. The research model also analyzes the moderating effect of these investigated user roles on members' usage intentions of the community. In this manner, this study combines various theories for a better understanding of what roles exist in online communities, what roles members prefer to adopt, what usage intentions members have by presenting a four-phase methodology. Additional to theoretical implications, the study also guides managers to develop motivational strategies to keep their members continually satisfied in online communities.
Collections