An exploration of impulse buying for new insights into consumer behavior
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, önceki araştırmaların ışığında dürtüsel satın alma kavramını anlamak ve araştırma modelini incelemektir. Dürtüsel satın alma davranışının benlik kavramı, duygu durumu yoğunluğu ve özgün olma ihtiyacı arasındaki ilişki incelenmiştir. Anket literatürden alınan ölçekler ile oluşturulmuş ve internet üzerinden yürütülmüştür. Kolayda örneklem yolu ile toplanan 410 katılımcının yanıtları araştırmaya dahil edilmiştir. Bulgular, araştırma modelini desteklemiş olup dürtüsel satın alma ile benlik farklılıkları, duygu durumu yoğunluğu ve özgün olma ihtiyacı arasında pozitif ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bunlara ek olarak, araştırma dürtüsel satın alma ile sosyal medya kullanımı, internet alışverişi alışkanlıkları ve yaş arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. The purpose of this study is to explore the concept of impulse buying in the light of previous research and to investigate a research model in order to enhance our understanding. The relationships between impulse buying and personality characteristics of self-concept, affect intensity and need for uniqueness were examined. The survey consisted of the constructs borrowed from the literature and was administered through an online procedure. Results from a convenience sample of 410 respondents were investigated. Findings support the research model proposed and indicate that self-discrepancy, affect intensity and need for uniqueness have positive relationships with impulse buying behavior. Moreover, the conducted research indicates that there are significant relationships between the usage of social media, online shopping habits, age and impulse buying behavior.
Collections