The link between the self and the fear of missing out in marketing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojideki gelişmelerle birlikte, günümüz tüketicileri, yaşamlarındaki her tüketim kararı için geniş bir seçenek yelpazesine sahiptir. Alternatiflerin varlığı tüketicilerin yaşamını zenginleştirse de, hepsinin elde edilmesi mümkün olmadığından sonsuz sayıda fırsata maruz kalmak tüketiciler açısından yorucudur. Bu durumda tüketiciler, başkalarının kendilerinden daha doyurucu deneyimler yaşıyor olabileceği konusunda endişe duymakta, yani Gelişmeleri Kaçırma Korkusu'nu (FOMO) tecrübe etmektedir. Basında popüler olarak yer aldığı ve pazarlama iletişimi stratejilerinde yaygın olarak kullanıldığı halde, FOMO üzerine pazarlama alanındaki araştırmalar çok sınırlıdır. Bu araştırma, FOMO'yu deneyimlemeye yatkın olan kişilerin profillerine dair içgörü sağlamak amacıyla, FOMO ile benlik arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Anket çalışması (N = 412) ile, FOMO'nun çeşitli kişilik özellikleri ile ilişkisi -sosyal karşılaştırma yönelimi, sürekli kaygı, bağlanma, ait olma ihtiyacı, benlik saygısı, dışa dönüklük ve nevrotiklik ile marka sadakati ve ağızdan ağıza iletişimi kabul etme eğilimi ile ilgili davranışsal sonuçları araştırılmıştır. Regresyon analizinin sonuçlarına göre FOMO ait olma ihtiyacı, sosyal karşılaştırma eğilimi, sürekli kaygı ve bağlanma kaygısı ile ilişkilidir. Dışadönüklük ise sosyal karşılaştırma eğilimi ile FOMO arasındaki ilişkide düzenleyici değişkendir. Anksiyetenin benlik saygısı, nevrotiklik ve FOMO arasındaki ilişkideki aracı değişken rolü de incelenmiştir. Ayrıca, FOMO'nun ağızdan ağıza iletişimi kabul etme eğilimi ve bilişsel sadakat ile de ilgili olduğu görülmüştür. Gelecekteki araştırmalar için öneriler ve sektöre yönelik uygulamalara yer verilmiştir. With the advancements in technology, today's consumers have a vast amount of alternatives available for every consumption decision in their lives. The availability of alternatives enriches the lives of consumers, yet it is also tiring to be exposed to endless number of opportunities, since pursuit of them all is not possible. In these conditions, consumers are left out with the all-consuming feeling that others might be having more rewarding experiences than them, or as commonly referred, they experience Fear of Missing Out (FOMO). Although it is popular in press and used widely in marketing communication strategies, research on FOMO in the context of marketing is very limited. To provide insights on the profile of people who are more prone to experience higher levels of FOMO, present research mainly investigates FOMO's link to self. A survey study (N = 412) was conducted to explore FOMO's relation to individual differences in social comparison orientation, trait anxiety, attachment, need to belong, self-esteem, extroversion and neuroticism; and behavioral consequences of brand loyalty and word of acceptance tendency. Results of the regression analysis demonstrated that FOMO is associated with need to belong, social comparison orientation, trait anxiety, and attachment anxiety; whereas extraversion moderates the relationship between social comparison orientation and FOMO. Mediating role of anxiety in the relationship between self-esteem, neuroticism and FOMO is also tested. FOMO is also found to be correlated to WOM acceptance tendency and cognitive loyalty. Practical implications and suggestions for future research are discussed.
Collections