Representations of the modern girl in Japanese interwar literature
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Japon modern kızın (moga) Taishō ve erken Shōwa dönemlerinde yazılan metinlerindeki betimlemelerini ve bu betimlemelerin kadınların edebiyatta sesini bulmadaki rolünü araştırıyor. Modern kızı hem kurgusal bir karakter hem de gerçek yaşamdan bir figür olarak kabul ediyor. Modern kızın, Japon feminist edebiyatındaki konumunu inceleyen çalışma, medyanın moga'yı pasif ya da klişe bir figüre dönüştürmek istediğini düşünmekle birlikte, edebi metinlerin bu figürü birçok yönden ele aldığı fikrini destekliyor. Modern kız, çağdaşı olan Yeni Kadın'dan şu şekilde ayrılır: Yeni Kadın, 1910'lu yıllarda aktivist olarak ortaya çıkarken moga'ya politik olarak pasif denildi. Moga, Batılı görüntüsü ve kamusal alanda oynadığı aktif rolle dikkat çekti. Bu nedenle birçok yazarın ilham kaynağı oldu. Bu çalışma, Tanizaki Jun'ichirō ve Uno Chiyo'nun seçilmiş romanları ve Kawabata Yasunari'nin Asakusa'nın Kırmızı Çetesi'ni (Asakusa kurenaidan) içeriksel analizle objeleştirme teorisi üzerinden inceleyerek romanların kahramanlarının modern kızla olan ilişkilerindeki ortak kalıpları ortaya koyuyor. Moga'nın kitle kültürünün bir ürünü olarak kategorize edilemeyeceğini, gerçek modern kızın karmaşık bir yapıya sahip olduğunu savunuyor. Çalışma, özellikle edebi metinlerde modern kız hakkında keşfedilecek hâlâ çok şey olduğu önerisiyle sona eriyor. This study explores the Japanese modern girl's (moga) representations in Taishō and early Shōwa texts, and the role these representations played in women finding their voice in literature. The project acknowledges the modern girl figure as a character of fiction and a real-life figure. Examining the modern girl's position within the Japanese feminist writing, the study supports the idea that whereas the media wanted to turn her into a passive figure or a stereotype by objectifying her, literary texts' portrayals of this figure are of great variety. The modern girl differs from her contemporary, the New Woman in that, The New Woman appeared before moga in 1910s as a politically active feminist figure, whereas moga was defined as passive. Moga drew attention due to her Westernized looks and the way she took an active part in the public space. For these reasons, she became an inspiration for many authors. Through context based analysis of Tanizaki Jun'ichirō's and Uno Chiyo's selected literary works, and Kawabata Yasunari's The Scarlet Gang of Asakusa (Asakusa kurenaidan) this study reveals the common patterns in the protagonists' relationships with the modern girl analyzed within the theoretical framework of objectification. This thesis argues that moga in real life was a complex figure that cannot be simply categorized as a product of mass culture. The study ends with the suggestion that there is still much to explore about the modern girl, especially through examining her representations in literary texts.
Collections