Factors that contribute to adult learners` persistence in basic literacy programs
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okuma-yazma kurslarına katılan yetişkin öğrenenlerin kalıcılığına katkıda bulunan faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmanın tasarımı olarak nitel araştırma yöntemi seçilmiştir; 4 farklı halk eğitim merkezinden 18 katılımcı ile öğrenmelerini etkileyen ve kursa devam etmelerine yardımcı olan bireysel, kurumsal ve dış faktörler hakkında görüşülmüştür. Kalıcılıklarını etkileyen faktörleri anlamak amacıyla, 18 yaş üstü ve I. Seviye Okuma-Yazma kursunu tamamlayıp II. Seviye Okuma-Yazma kursuna kaydolarak okuma-yazma eğitimine devam eden kadın katılımcılar seçilmiştir. Görüşme verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, katılıma neden olan itici güçler ve yeni edinilen öğrenci rolü kalıcılığa katkıda bulunan bireysel faktörler olarak bulunmuştur. Aidiyet ve yetişkin eğitimcinin özellikleri, yetişkinlerin okuma-yazma programlarındaki kalıcılığına yardımcı olan faktörler olarak örgütsel faktörlerin altında yer almıştır. Sözlü destek, öğrenci velisi rolünü üstlenmiş yakınların var olması ve günlük yaşamda karşılaşılan sorunların yönetimi için destek olan sosyal çevre, yetişkin öğrenenlerin kalıcılığını olumlu yönde etkileyen dış faktörler olarak bulunmuştur. Bu çalışma, yetişkin eğitimcilere okuryazar olmayan kişilerin özellikleri, okuma yazma kurslarına katılımları ve kalıcılıkları konularında fikir sahibi olabilecekleri için pratik bir değere sahiptir. Pratik değerine ek olarak, bu çalışma, okuma-yazma kurslarındaki kalıcılık konusuna özgü araştırma eksikliği bulunduğu için hem ulusal hem de uluslararası literatüre kavramsal çerçevesiyle önemli katkılar sağlayacaktır. The aim of this study was to reveal factors that contribute to persistence of adult learners in basic literacy programs. A qualitative research methodology was chosen as the design of this study; 18 participants from 4 different public education centers were interviewed about individual, institutional, and external factors influencing their learning and helping them persist in the course. Female participants over 18-year-old and who completed Level-I Literacy courses and currently enrolled in Level-II Literacy courses were selected to understand factors affecting their persistence. Content analysis was conducted to analyze the interview data. As a result of this study, personal drives to participate and perception of having student role were found as individual factors contributing to persistence. Under institutional factors, sense of belonging and characteristics of adult education trainer were found as factors helping persistence of adult learners in basic literacy programs. Verbal support, people as student's guardian, and facilitation found to have a positive impact on persistence of adult learners as external factors. This study has a practical value that it may give insight to adult educators to understand who illiterate adult people are and how they can be supported through participating and persisting in the basic literacy programs. In addition to its practical value, this study may provide significant contribution to both national and international literature for with its conceptual framework, because there is a lack of research specific to persistence in basic literacy education.
Collections