Show simple item record

dc.contributor.advisorCora, Yaşar Tolga
dc.contributor.authorLee, Minji
dc.date.accessioned2020-12-21T13:09:16Z
dc.date.available2020-12-21T13:09:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323277
dc.description.abstractTürkiye'deki Ermeniler, resmi açıdan azınlık grubu olarak değerlendirilmektedir. Fakat gayri resmi olarak, nüfusun çoğuyla aralarındaki din ve dil farkları bakımından, 'yarı vatandaş' olarak görülmektedirler (kendilerini de öyle görmektedirler). Böylelikle, özel Ermeni alanları ve kamusal Türk alanları arasında hayali sınırlar meydana gelmektedir. Özel alan, Ermeniliğin belli başlı ilkelerini korumaya yönelik bir amaç taşırken, kamusal alan ise eğitim yoluyla 'Türk normlarına' benzeşmeye zorlamaktadır. Yarı-özel ve yarı-kamusal alanlarda stratejik konumlara sahip kurumlar ve bunların mensupları da söz konusudur; Ermeni okulları ve öğrenciler bunları temsil etmektedirler. Bu çalışma, Ermeni gençliğinin toplumsal kimliklerinin Ermeni okulları aracılığıyla ve, daha geniş anlamda, kimlik politikaları bağlamında nasıl müzakere edildiğini araştırmayı amaçlamaktadır. İstanbul'da lise düzeyindeki bir Ermeni okulunda, yarı yapılandırılmış mülakatlar ile etnografik veri toplanmış ve katılımcı gözlem gerçekleştirilmiştir. Ortaya çıkan ana temalar, Ermeni okulunu özel bir 'güvenli alan' ve 'ikinci ev' olarak ve Ermeni öğrencileri de karışık dilsel tutumlar ve pratikler içeren çeşitli toplumsal-mekansal kimlikler taşır biçimde temsil etmektedir. Okulun özel ve komünite merkezli bir habitusu pekiştiren sosyalleşme mekanizmalarını ve öğrencilerin bu habitus içinde birer paradoksal mevcudiyet gösteren devamlı/değişken dilsel tutumlarını ve pratiklerini tartıştım.
dc.description.abstractArmenians in Turkey are an officially recognized minority group; however, they are unofficially (self-)regarded as 'semi-citizens' due to religious and linguistic differences from the majority of the population. There exist imagined boundaries between private Armenian and public Turkish spaces. There also exist institutions and members that occupy strategic positions 'between' them. Armenian schools and students represent one such case study. While the schools hold distinct spatial positions under the private/public binary, its students navigate complicated socio-spatial positions. This thesis argued that Armenian students negotiate their identities differently based on their socio-spatial positions, and these differences could be measured through their language attitudes and practices within the Armenian school. Ethnographic data was collected through semi-structured interviews and participant observations at one Armenian high school in Istanbul. The main themes represented the Armenian school as a private, community-centered 'safe space' and 'second home', and Armenian students as holding variant socio-spatial identities. I discussed the school's mechanisms of symbolic power that promote a socialized habitus, as well as the students' (in)consistent language attitudes and practices that presented themselves as paradoxes in their complicated negotiations of social identity within these conditions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleViews from the Varzharan: Negotiation of social identities through Armenian schools
dc.title.alternativeVarzharan'a ilişkin görüşler: Ermeni okulları aracılığıyla toplumsal kimliklerin müzakere edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentKültürel İncelemeler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMinorities
dc.subject.ytmMinority schools
dc.subject.ytmArmenians
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmIdentity perception
dc.subject.ytmSocial identity
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmVazharan
dc.identifier.yokid10267879
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549394
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess