Examining the role of the learning activity types approach in teachers` technology integration
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu konusunu iyi kavramaları etkili bir öğrenme ve öğretme süreci için önemlidir. Öğretmen eğitim programları teknoloji entegrasyonu eğitimi konusunda gelişime ihtiyaç duymaktadır. Mishra ve Koehler etkili teknoloji entegrasyonu için TPAB (Teknopedagojik Alan Bilgisi) bilgisinin gerekli olduğunu savunurlar (2009). Bu çalışmanın amacı ise ÖET (TPAB geliştirme yaklaşımı) temelli atölye çalışmasının öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu üzerindeki rolünü TPACK Survey (Hacıömeroğlu, Şahin & Arcagök, 2014) (teknoloji entegrasyonu seviyesi öz değerlendirme ölçeği), Technology Integration Assessment Rubric (ders planı değerlendirme ölçeği) (Hofer et al., 2010) ve TPACK-Based Technology Integration Observation Instrument (Hofer et al., 2010) (gözlem yolu ile ders değerlendirme ölçeği) kullanarak tespit etmektir. Bu çalışma tek grup ön test-son test ön deneysel çalışma olarak planlanmıştır. Çalışmaya İstanbul'da bulunan bir özel okulda çalışan 15 öğretmen katılmıştır.Çalışma sonunda öğretmenlerin TPAB skorlarında bir artış gözlenmiştir. TAB skorları dışındaki artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğretmenlerin ders planı skorlarında da istatistiksel olarak anlamlı bir artış görülmüş. Bu öğretmenlerin çoğunun ders uygulamalarının gözlemlenmesi sonucu teknoloji entegrasyonu skorları da ortalamanın üzerindedir. Bu bulgular LAT stratejisinin TPAB gelişiminde etkili olduğu ve farklı ölçme yöntemlerinin bir arada kullanılmasınının çalışma sonuçlarının analizindeki önemimi göstermektedir. Teachers have a crucial role for technology integration, but teacher training programs still have room to be more effective in supporting teachers to integrate technology in their classes. It has been theorized that effective teaching with technology is the result of technological pedagogical content knowledge (TPACK) (Mishra & Koehler, 2009). Learning Activity Types (LAT) is an instructional planning TPACK development approach (Harris, Hofer, Schmidt, Blanchard, Young, Grandgenett, & Olphen, 2010). This study investigated the role of LAT approach in teachers' technology integration using three measures: the adopted TPACK Survey (Hacıömeroğlu, Şahin & Arcagök, 2014) which is used to investigate self-reported technology integration level, Technology Integration Assessment Rubric (Hofer et al., 2010) which is used to investigate lesson plans, and TPACK-Based Technology Integration Observation Instrument (Hofer et al., 2010) which is used to investigate actual lessons. The study used one-group pretest-posttest pre-experimental design. The participants were 15 teachers from a private school in Istanbul. The survey results indicated that there is an increase in TPACK scores of the teachers . Except TCK scores, they are not statistically significant. Also, there is a statistically significant increase in the lesson plan scores. Additionally, most of the teachers' observation scores are above the average. The study supports the literature that LAT is an effective strategy for TPACK development and different types of assessment methods are essential to assess TPACK development.
Collections