The role of shared knowledge in children`s identification of norm violators` group affiliation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her kültürel grubun, üyelerinden uymalarını beklediği kendine özgü sosyal normları vardır. Yapılan araştırmalar, çocukların farklı sosyal grup üyelerinin (örn., yabancı dil konuşan kişiler) norm ihlalcisi olmalarını beklediklerini göstermiştir. Ancak, bu beklentilerine neden olan inançlarına dair bulgular kısıtlıdır. Bu çalışmanın amacı, çocukların diğer grup üyelerini norm ihlalcisi olarak görmelerinde kültürel kalıpların bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda yapılan 3 çalışma da 5-6 yaş çocuklarla gerçekleştirilmiş olup; çocukların diğer grup üyelerinden kasıtlı bir norm ihlali yerine, bilgisizlikten kaynaklanan bir ihlal beklentileri olup olmadığını araştırmıştır. İlk çalışmanın bulguları, çocukların diğer grup üyelerinin hem bildikleri hem de bilmedikleri normları benzer şekilde ihlal etmelerini beklediklerini göstermiştir. İkinci çalışmanın sonuçlarında, çocuklara bilgisizlik nedeniyle norm ihlalleri yapanların kim olabileceği açıkça sorulduğunda diğer grup üyelerini seçtikleri; kasıtlı ihlalleri yapanlar sorulduğunda ise kendi grup üyeleri ve diğer grup üyelerini eşit derecede seçtikleri gözlenmiştir. Son çalışmanın sonuçları da çocukların diğer grup üyelerinin normlar hakkında bilgisiz olmalarını beklediklerini göstermiştir ve bu eğilim özellikle erkek çocuklarda ortaya çıkmıştır. Bütün sonuçlar bir arada değerlendirildiğinde, erken yaş çocuklarının diğer grup üyelerinden bilgisiz olmalarına dair genel bir beklentileri olabileceğini ve bu inançlarının da diğer grup üyelerini norm ihlalcisi seçmelerinde rol oynayabileceğine işaret etmektedir. Each cultural group has different social norms that their members are expected to follow. Past research suggests that children expect members of other groups (e.g., linguistic outgroup members) to be social norm violators. However, the underlying mechanisms of their expectations are not entirely clear. The goal of this research is to explore the role of children's understanding of conventionality in selecting outgroup members as social norm violators. Three experiments were conducted with 5- and 6-year-olds to explore whether children expect rule violation behaviors from linguistic outgroup members because they perceive them as ignorant as opposed to knowledgeable rule violators. Results of Experiment 1 revealed that children expected outgroup members to violate conventional norms and novel norms to similar degrees. Results of Experiment 2 showed that when children were explicitly asked about ignorant rule violators, they tended to choose outgroup members. However, when they were asked about knowledgeable rule violators, they were equally likely to choose ingroup and outgroup members. Results of Experiment 3 further revealed that children infer that outgroup members are ignorant of social rules, and this tendency was apparent among boys and not among girls. Taken together, these results suggest that young children tend to attribute ignorance to outgroup members and this tendency might underlie their perception of outgroup members as rule violators.
Collections