The role and significance of curiosity in philosophy for children
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuklar İçin Felsefe, soru sorma ve zihinsel sorgulama yoluyla çocukların düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim akımıdır. Her ne kadar Çocuklar İçin Felsefe, ağırlıklı olarak soru sormaya ve sorgulamaya dayansa da, literatürde meraka çok az vurgu yapılmaktadır. İlhan İnan'ın merak kavramı teorisi, bu eğitim akımında merakın önemini ortaya koymak için kullanılabilir. Bu tezde, Çocuklar İçin Felsefe oturumlarında çocukların merakını geliştirmenin önemini aydınlattığı düşüncesiyle İnan'ın geliştirdiği ve merak konusundaki açıklamalarının da merkezi olan gösterimsiz kavramsallaştırma ve bilmediğinin farkındalığı esasen vurgulanmakla birlikte Erdem Epistemolojisi'nden merakın değerine yönelik tartışmalar sunulacaktır. Buna ek olarak, Nermi Uygur ve Luciano Floridi'nin felsefi sorular hakkındaki görüşleri, Çocuklar İçin Felsefe tartışmalarında sorulan sorular ve sorgulamaların daha iyi anlaşılmasına yardımcı olabilir. Merak kavramı üzerine kuramsal arka planı sunduktan sonra, Çocuklar İçin Felsefe'de merakın rolünü araştırıyorum. Bu rollerin analizinde İnan ve ben, literatürü zenginleştirmek amacıyla iki kavram geliştirdik: birinci kavram merak uyandırıcı; çocukların birer sorgulayıcı olarak kavramlara nasıl daha iyi odaklanıp onları felsefi boyutta tartışabileceklerini açıklamaktadır. İkinci kavram, disiplinler arası ortak dikkat kavramına benzer şekilde geliştirdiğimiz ortak meraktır. Bu tezde hedefim, Çocuklar İçin Felsefe uygulamasının temel amaçlarına ulaşması için merakın önemine değinmek. Bununla birlikte, sadece Çocuklar İçin Felsefe literatürünü değil, aynı zamanda çeşitli çalışma alanlarını da zenginleştirecekleri inancıyla bu kavramların kapasitesini vurguluyorum. Philosophy for Children (P4C) is an educational movement which aims to develop children's thinking and reasoning skills by means of engaging them in intellectual inquiry and questioning. Though P4C is predominantly based on questioning and inquiry, there is little emphasis on curiosity in the literature. Ilhan Inan's account of curiosity could be utilized in order to demonstrate the importance of curiosity within P4C. In this thesis, the notion of inostensible conceptualization, which Inan has developed and is central to his account of curiosity, and awareness of ignorance are primarily highlighted together with bringing discussions about the value of curiosity from Virtue Epistemology as these shed light on the necessity of fostering curiosity in the sessions. In addition to this, Nermi Uygur and Luciano Floridi's accounts of philosophical questions help for a better understanding regarding the inquiry and questions asked in the P4C discussions. Realizing the theoretical background on the concept of curiosity, I explore the roles of curiosity in P4C. In analyzing these roles, Inan and I developed two notions with an aim to enrich the literature: the first notion is curiosity-arouser, which is utilized to explain how the children as inquirers could better concentrate on and discuss the concepts philosophically. The second notion is joint-curiosity, which we have developed in analogy to the trans-disciplinary notion of joint attention. My overall aim is to address the significance of curiosity in order for this practice to reach its essential aims and emphasize the capacity of these notions by holding that they will enrich not only P4C literature but also diverse areas of studies.
Collections