An examination of sales performance indicators for international live music events in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik endüstrisi, dijital ekonomi tarafından önemli ölçüde altüst edilmiştir. Sonuç itibariyle plak satışı yerine, artan sanatçı sayısı, çeşitlenen dinleyici profili ve canlı performans sayıları ile konser etkinlikleri müzik endüstrisinin ana itici gücü haline gelmiştir. Böylece, canlı müzik etkinliklerinin başarısını anlamak önemli bir araştırma konusu olmalı. Ancak, bu fenomeni açıklayacak bir literatür eksikliği söz konusudur. Literatürde, canlı etkinlikler deneyim ürünü olarak kabul edilir ve deneyim dinleyici araştırmalarının bir parçası olarak çeşitli formlara girebilir. Diğer yandan, bu çalışma özellikle canlı müzik etkinlikleri ve bu etkinliklerin satış performansı göstergelerini tespit etmeyi amaçlamaktadır.Bu çalışma için, örnek olarak Zorlu Performans Sanatları Merkezi' nde 2016 ve 2018 yılları arasında gerçekleştirilen 131 yabancı konser etkinliğinin satış verileri kullanılmıştır. Bulgular marka ilintili değişkenlerin, dağıtım ilintili değişkenlerin ve tarafsız özelliklerin bu etkinliklerin satış performansları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Music industry has been disrupted tremendously by the digital economy. As a result, live music events, instead of record sales, has become a major driver of the industry with growing number of performers, diverse audiences and outlets of live performances. So, understanding live music event success should be an important research subject. However, there is a literature gap in explaining this phenomenon. In the literature, live events are considered as an experience good and experience can take various forms as part of audience research. On the other hand, this study specifically aims to explore the live music events and their sales performance indicators. A sample of 131 live music events, performed at Zorlu Performing Arts Center between the years 2016 and 2018 have been employed for the study. Findings reveal that the brand related variables, distribution related variables and objective features have significant effects on the sales performances of those events.
Collections