Individual and collaborative computerized concept mapping as a pre-writing strategy: Effects on EFL students` writing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilgisayarlı kavram haritalama etkinliğinin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen üniversite hazırlık öğrencilerinin yazdıkları görüş, benzerlik ve farklılık ve sebep sonuç komposizyonları üzerindeki etkilerini içerik, organizasyon, dil kullanımı, kelime bilgisi ve mekanik açılardan incelemektir. Çalışmanın teorik çerçevesi, yazım öncesi evrenin çalışmanın odak noktası olduğu süreç odaklı yazma yaklaşımına dayanmaktadır. Veri toplamak için açımlayıcı sıralı karma desen yöntemi kullanılmıştır. Yarı deneysel araştırma verileri iki farklı deney ve bir kontrol grubuna atanmış toplam kırk beş öğrenciden toplanmıştır. Yazım öncesi evrede deney gruplarından birinde öğrenciler bireysel olarak diğerinde ise işbirlikli olarak bilgisayarla işlenmiş kavram haritaları hazırlarken, kontrol grubu haritasız sınıf etkinliklerine devam etmiştir. Tüm katılımcılar deneyden önce ve sonra bir anket doldurmuştur. Tüm katılımcılardan, asıl komposizyonlarını yazmaya başlamadan önce bir komposizyon yazmaları istenilmiştir ve bu süreçte deney grupları, bilgisayarlı haritalama aracının nasıl kullanılacağı konusunda eğitilmiştir. Çalışmada incelenen komposizyonlar, Jacobs ve arkadaşlarının (1981) dereceli puanlama anahtarına göre iki değerlendirici tarafından puanlanmıştır ve değerlendiriciler arası güvenilirlik %88 olarak bulunmuştur. Yarı deneysel aşamayı yarı yapılandırılmış görüşmeler izlemiştir. Görüşmelere deney gruplarından on iki öğrenci katılmış ve bu görüşmeler nicel sonuçları yorumlamaya yardımcı olmuştur. Sonuçlar, bireysel harita grubunun, tüm komposizyonlarda içerik ve organizasyon bakımından kontrol grubundan daha iyi performans gösterdiğini, işbirlikli harita hazırlayan öğrencilerin ise sadece bir kompozisyonda kontrol grubunu geride bıraktığını göstermiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin sonuçları da yabancı dil olarak ingilizce bağlamında öğrencilerin yazım öncesi etkinliği olarak bilgisayarlı kavram haritası hazırlama konusunda olumlu deneyime sahip olduklarını ve yazmaya yönelik tutumlarının bilgisayarlı haritalama etkinliğinden sonra oldukça olumlu olduğunu ortaya koymaktadır. The purpose of this study was to examine the effects of computerized concept mapping on EFL students' opinion, compare and contrast and cause and effect essays in terms of content, organization, language use, vocabulary, and mechanics. The theoretical framework was based on writing-as-process approach in which the pre-writing stage as the focus of the study. Explanatory sequential mixed methods design was used to collect data. Quasi-experimental research data was collected from forty-five students who were assigned to two treatment groups as individual and collaborative computerized concept mapping and control group with no mapping. All participants completed a survey before and after the treatment. All groups were instructed to write an essay before the actual essays and thirty one essays were collected. The experimental groups were trained on how to use the computerized mapping tool. The essays were scored according to Jacobs et al.'s (1981) rubric by two raters and the inter-rater reliability was at least 88%. The quasi-experimental phase was pursued by semi-structured interviews. Twelve students from experimental groups participated in the interviews and these interviews aided to interpret quantitative results. The results suggested that the individual mapping group performed better than the control group in terms of content and organization in all essay tasks while the collaborative mappers outperformed control group only in the second task. The results of semi-structured interviews also revealed that learners had positive experiences using computerized concept mapping as a pre-writing activity in EFL context and their attitudes towards writing were quite positive after computerized mapping.
Collections