A decision support system for reducing empty run costs in a logistic service provider company
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lojistik hizmet sağlayıcı firmalardaki en önemli anahtar performans göstergelerinden ikisi boş araç taşımalarının ve dış kaynaklı araç kullanımının maliyetidir. İmalat şirketleri, uluslararası taşımacılık faaliyetlerini üçüncü parti lojistik şirketlerine yaptırırken çoğunlukla maliyet odaklı olmaktadırlar. Üreticilerin bu davranışı, lojistik hizmet sağlayıcısı şirket tarafında talep dalgalanmalarına neden olmaktadır. Ayrıca, bir lojistik şirketi için, ihracat ve ithalat hacimleri genellikle dengesizdir. Bu nedenle, lojistik şirketinin boş araçlarını ülkeler arasında hareket ettirerek ya da dış kaynaklı araç kullanımı yaparak ithalat ve ihracat yönlerindeki taşıma ihtiyaçlarını karşılaması gerekir. Bu çalışma kapsamında, bir lojistik hizmet sağlayıcı firmaya boş araç hareketlerini ve dış kaynaklı araç sayısını azaltmak ve böylece toplam maliyetini azaltmak için bir karar destek sistemi önerilmiştir. Geliştirilen model, uluslararası siparişlerin intermodal taşımacılığını göz önüne almaktadır. Karar destek sistemi, Türkiye'deki en büyük lojistik şirketlerinden birine uygulanmaktadır. Önerilen sistemin performansı, lojistik planlamada karar verme ortamının etkinliğini, verimliliğini ve esnekliğini geliştirdiğini göstermek için test edilmiştir. Two of the most important key performance indicators (KPI) in logistic service provider (LSP) companies are the cost of empty trailer transportations and the cost of outsourced trailer. Manufacturing companies are mostly cost-oriented while they are outsourcing their international transportation activities to the third-party logistic companies. This behavior of the manufacturers causes high demand fluctuations on the LSP company side. On the other hand, the volume of exports and imports are often imbalanced for an LSP. Hence the LSPs need to transport empty trailers between countries, or outsource trailers to fulfill the transportation needs in export and import directions. Within the scope of this study, a decision support system (DSS) is proposed for an LSP company to decrease the empty trailer movements and the number of outsourced trailers so that the total transportation cost is reduced. The generated model considers intermodal transportation of orders internationally. The DSS is implemented in one of the largest LSP companies in Turkey. The performance of the DSS is tested to show that it improves the effectiveness, efficiency, and the flexibility of the decision-making environment in logistic planning.
Collections