Authorship in the culture industry: Azra Kohen`s series of novels fi, çi, and pi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, çağdaş yazarı edebiyat ve günümüz medya kültürü arasında bir noktaya konumlandırma girişimidir. İlk basıldığı 2014 yılından beri çok satanlar arasında yer alan Azra Kohen'in Fi, Çi, Pi üçlemesi Türk edebiyatı kapsamında sık sık tartışmalara konu olmuştur. Bu duruma bağlı olarak, yazar bugün de hala televizyon şovları, üniversiteler, gazete röportajlarına davet edildiğinden popüler bir figür haline gelmiştir. Üçlemede anlatılan hikaye, bir yapım şirketine izlenme ihtimali de vadettiğinden, basımının üç yıl ardından internet dizisi şeklinde ekran adaptasyonu yapılmıştır. Bu yüksek lisans tezi Kohen'in medyada yer alışını ve dizi adaptasyonunu göz önünde bulundurarak çelişen yazarlık kavramını analiz etmektedir: tek kaygısının dünyayı değiştirmek olduğunu söylerken, yazar, yazarlığı üzerine oldukça sık yorum yapmaktadır. Bu çelişkili yazarlık algısı, üçleme ve Kohen'in medyadaki görünürlüğü üzerinden okunarak, edebiyat, kültür ve eleştirel teoriler yardımı ile yorumlanmıştır. Karakterlere psikanalitik bir bakışın yanında, şöhret, medyadaki bozulma, medya ve iş dünyasındaki çıkar ilişkileri, üçleme ve diziyle karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmiştir. Adaptasyon sürecinde değişiklikler yapıldığı göz önünde bulundurularak, olası nedenler kültürel teoriler ışığında tartışılmıştır. Tüm bu okumaların ve yorumlamaların sonucunda insanlığı gözeten idealist niyetlerle başlasa da sürecin sonunda Kohen'in yazarlığının çelişkili biçimde kapitalist hale geldiği ortaya çıkmıştır. This study is an attempt to place the contemporary author somewhere between literature and the media culture of our day. On the best-seller shelves since 2014 when it was first published, Azra Kohen's trilogy Fi, Çi, Pi has been frequently subjected to discussions in Turkish literature. As a result, the writer has become a popular figure who has been invited to television shows, universities, newspaper interviews since then. The story narrated in the trilogy also promised such rating for a production company that three years after its first publication, it was adapted to screen as internet series. This master thesis analyses Kohen's contradictory attitude as a writer regarding the appearances in media and the series adaptation: while claiming that her only concern is to change the world, the writer comments on her authorship as frequently as possible. This ambivalent perception of (non) authorship is analysed in the light of literary, cultural and critical theories applied to the trilogy and the appearances in the media. In addition to a psychoanalytic glance at the characters, the issues of corruption, fame and beneficial relationships in business and media platforms are comparatively analysed both in the trilogy and its screen adaptation. The reasons the changes in the process of adaptation are discussed in the light of cultural theory. The result of this study shows that Kohen's idealistic intentions are challenged by capitalistic motives throughout the process.
Collections