Cybercounseling from the perspective of cybercounselors:Opportunities and challenges
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirmibirinci yüzyıl başı itibarıyla internet aşamalı olarak ruh sağlığı hizmetlerine ulaşmak için bir araç olmaya başladı. Danışanların psikolojik danışmanlık hizmetlerini internet üzerinden talep etmesiyle birlikte siber danışmanlar bu hizmeti sağlamaya başladılar. Bu nitel araştırmanın amacı siber danışmanların deneyimleri yoluyla siber danışmanlığın fırsatları ve zorluklarını incelemektir. Çalışmanın örneklemi Türkiye'de psikolojik danışmanlık yapan ve uygunluk düzeyi gözetilerek amaçlı olarak seçilmiş yedi siber danışmandan oluşmaktadır. Araştırmacı veri toplamak için yarı-yapılandırılmış bir görüşme protokolü geliştirmiş ve uygulamıştır. Tematik nitel analiz sonucu siber danışmanların çalışmaları ile ilgili detaylı bilgiye ulaşılmıştır. Araştırmanın temel bulgularından birisi psikolojik danışmanlar ve danışanlar için elverişlilik, danışanın kendi ana dilinde danışmanlık alması ve zaman tasarrufu gibi fırsatların olmasıdır. Siber danışmanlığın teknolojik kısıtlamalar ve bazı teknik ve vakalar için uygun olmayışı gibi zorlukları da bulunmaktadır. Ancak bu araştırma psikolojik danışmanların bu zorlukları aşmak için yeni bir danışmanlık bakış açısı geliştirme ve yeni kurallar oluşturarak etik değerleri garanti etme gibi stratejiler uyguladıklarını ortaya koymuştur. Nitel araştırmanın örneklem doğası gereği araştırmada bazı sınırlılıklar söz konusudur. Sonuçlar genellenebilir olmamakla beraber derinlemesine anlayışa ulaşılmıştır. Araştırmanın siber danışmanlar, danışmanlık alanında çalışan eğitimciler ve politika yapıcılar için önerileri bulunmaktadır. Since the beginning of the twenty-first century, the web has gradually become a media for reaching mental health services. Counselees demand counseling services through the internet and cybercounselors started to supply those services. The purpose of this qualitative study was to examine the opportunities and challenges of cybercounseling in terms of how cybercounselors experience them. Participants of the study were seven cybercounselors purposively selected and who pursue their practice in Turkey. For data collection, a semi-structured interview protocol was developed and implemented by the researcher. As a result of the thematic qualitative analysis, in-depth knowledge on the cybercounselors practices was reached. One of the major findings of the study is that there are opportunities for both counselors and counselees such as convenience, receiving counseling in one's mother tongue, and saving time. Cybercounseling also has some challenges such as technological insufficiencies and incompatibility for certain techniques and cases. However, the study revealed that counselors found strategies, such as developing a new perspective for counseling and establishing new rules to ensure ethical conduct, in order to overcome those challenges. There are some limitations in the study resulting from the nature of qualitative research sampling. The results are not generalizable; however in-depth understanding was achieved. The study has implications for cybercounselors, counseling educators, and policy-makers.
Collections