Muslim `Feminist` women in modern-day Turkey: The changing conceptualization of body, intimacy and sexuality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma kendisine konu olarak Türkiye'deki Müslüman Feminist hareketi seçmiştir. İlk kez 1987 de kamuda görünürlük kazanan hareket, zaman zaman kesintiye uğrasa da güçlenerek ve büyüyerek bugüne kadar gelmiştir. Bu çalışma 1987 de hareketi başlatan ilk kuşak kadınlarla, günümüz Müslüman feministlerinin bir karşılaştırmasını yaparak, hareketin bu otuz yılda geçirdiği dönüşümleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Ataerkillik, bilinen tarihleri boyunca ve bugün de hemen her toplumun ortak özelliğidir.Türkiye'de bir yandan geleneksel ataerkil biçimler devam ederken, bir yandan da modernleşmeye bağlı yeni ataerkil ilişki biçimleri ortaya çıkmaktadır. Müslüman Feminist Hareket, hem İslamın ataerkil yorumlarıyla pekişmiş geleneksel ataerkiyle, hem modern ataerkiyle mücadele imkanlarına sahip olmak bakımından önemlidir. Ataerkil kamuda kadının ikincil konumu; onun özel alana, bedene ve cinselliğe indirgenmesiyle gerçekleştiği için, bu çalışma daha çok, Müslüman feminist kadınlar üzerinde bu söylemin etkisine ve onların kendi beden ve cinsellik algılarına odaklandı. Yazdıkları kamuya açık metinler incelendi,bunlarda kendilerini sınırlamış olabileceklerinden, doğrudan odaklanılan konulara yönelik sorularla yüz yüze mülakatlar da gerçekleştirildi. Sonuçta ilk kuşağın oldukça cesur çıkışlarına rağmen, egemen ataerkilliğin kadın bedeni ve cinselliğine dair söylemlerinin etkisi altında oldukları; günümüz kuşağının ise onların açtıkları bu yolda daha bilinçli bir beden ve cinsellik algısına sahip olduklarıve kendilerini daha çekincesizbir şekilde 'feminist' olarak adlandırdıkları anlaşıldı. The subject of this study is Muslim Feminist Movement in Turkey which became apparent in public sphere in 1987 for the first time, following many ups and downs, this movement nowadays takes an important space among women movement in Turkey. This study aims to reveal the movement's historical process and where it stands today, by comparing the first generation in 1987 and the new Muslim Feminist generation of today. It can be suggested that patriarchy adapts itself to new conditions in new ways. Therefore, struggling against this phenomenon is always a formidable mission for women. In today's world women advanced and diversified their ways of struggling with patriarchy. The Muslim Feminist movement is crucial to analyze, since this movement tries to struggle against both the traditionally accepted patriarchy and the modern patriarchy at the same time. In this study, I focused on these women's perceptions of their sexualities and bodies, since the patriarchal public reduces women into their sexualities, bodies as well as the private sphere. Accordingly, for the methodology, I examined the writings of these women, then I made in-depth interviews considering that these texts might not be enough. Finally, It's been understood that the first generation has started a movement bravely; however, the generation of today appreciates this but takes the level in higher ways of struggling and discussing.
Collections