Whatsapp school groups: A study of parental experiences with instant group messaging
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
WhatsApp (WA) uygulaması, Türkiye'deki birçok okulda oldukça yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Bu araştırma projesinin temel amacı ilkokullardaki velilerin, üyesi oldukları WA veli grupları ile ilgili deneyimlerini ve bu deneyimleri, okul-veli ve veliler arası iletişim bakımından nasıl değerlendirdiklerini incelemektir. Amaçlı örneklem metodu ile seçilen ilkokul velisi 14 anne ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirildi. Görüşmeler sonucu toplanan veriler birebir deşifre edildi ve tematik analiz yöntemi ile nitel olarak analiz edildi. Bu görüşmelerde toplanan verilerin analizi sonucu ortaya beş tema çıktı: ilişkili taraflar arasında bilgi aktarımı, velilerin benzer kaygılar taşıdıkları konularda planlama yapması ve eyleme geçmesi, velilerin birbiriyle bağlantı kurması, WA aracılığıyla velilerin ebevenylik tutum ve sorumluluklarını sergilemesi ve WA ebeveyn gruplarına üye olmanın zorlukları. Sonuçlar göstermektedir ki, her ne kadar WA veli gruplarının ortaya koyduğu zorluklar olsa da bu çevrimiçi sosyal platform velinin okula katılımını mümkün kılmaktadır. WA grupları fonksiyonları aracılığıyla veliler arasında yeni ilişkiler oluşturmaktadır. Bununla birlikte, bu etkileşimlerin çocukların ilişkilerine de etkileri görülmektedir. Sonuç olarak, özellikle okulların velilerin ihtiyaçlarını karşılayamadığı durumlarda, grup kuralları ile ilgili fikir birliğine ulaşılarak etkin bir şekilde yönetildiği takdirde WA veli grupları ilkokullarda veliler için etkin bir araç olabilir. The WhatsApp (WA) application has been commonly used in many schools all over Turkey. The main purpose of this study is to explore the experiences of parents who are members of WA parent groups in primary schools and how they reflect on their experiences in terms of communication between schools and parents and also among parents. Semi-structured interviews with 14 mothers with children in primary schools were conducted through a purposeful sampling method. The data was verbatim transcribed and then qualitatively analyzed through the use of a thematic analysis procedure. Five themes emerged from the data: transmitting information between related parties, planning and action on subjects in which parents have similar concerns, establishing connections between parents, exhibiting parental attitudes and responsibilities through WA, and drawbacks of being a member of WA parent groups. Findings show that even though WA parent groups have drawbacks, parental involvement is ensured through this online social platform. WA groups form new relations between parents through its functions. Additionally, these interactions have effects on children's relations, too. It can be concluded that if the WA parent groups are managed effectively they may be an efficient tool for parents in primary schools, especially in situations where schools are not able to meet parental needs.
Collections