Determinants of green product usage in two industries: Personal care and information technology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üretim, tüketim ve kullanım sonrasında doğaya zarar vermeyen ürünler genel literatürde çevreci ürünler ya da yeşil ürünler olarak adlandırılıyorAyrıca sürdürülebilir yöntemlerle üretilen ya da geri dönüşüme uygun olan cep telefonu, hard disk, bilgisayar, tablet, televizyon, ekran gibi elektronik ürünlere de çevreci teknolojik ürünler adı verilir. Bu ürünlerin üretim ve kullanım ömrü sonrasındaki geri dönüştürülebilme özellikleri ele alındığında, çevreci teknolojik ürünlerdeki amaç doğaya sıfır ya da asgari zarar vermektir. Bu akademik çalışmada tüketicilerin günlük hayatta en çok kullandığı ürünler olan kişisel hijyenik kâğıt ürünleri ve teknolojik ürünlerin çevreci olup olmamalarına gösterdikleri özen ve seçim kriterleri incelendi. Tüketici iç görüsü ve yenilikçiliğin artması ile görünen o ki tüketicilerin çevreci ürün alımına olan eğilimleri de değişmektedir. Bu çalışmanın ana amacı ise çevreci teknolojik ürün ve çevreci kişisel bakım ürün üretiminin tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını nasıl etkilediğini ölçmektir. Yaptığımız çeşitli araştırmalar sonucunda satın alma kriterini etkileyen farklı değişkenlerin olduğu saptanmıştır. Bu satın alma kriterlerinin belirlenmesiyle günümüz çağında teknolojik ürün üretimi yapan şirketlere ve kişisel bakım ürünü üreten şirketlere fikir verilmesi hedeflenmiştir. Green products are defined as products that do not produce any harm on the environment throughout their production, use or disposal. Green technological product production is aimed to use of recyclable and sustainable goods for saving the natural resources. Technologic and strategic details of achieving sustainability, innovation and high satisfaction of consumer in personal care products and technological products have been researched in this work with the analysis conducted by the data comprised from experienced end-users. In this work, the attitude – behavior inconsistencies in terms of hygienic green/sustainable paper product purchasing and technological green products was evaluated. It was concluded that innovation and insight of end-user has gained more significance due to changes in perception and tendency towards sustainable and environmental approaches particularly in production process. The main goal of this work to analyze how these ecological, green and sustainability innovations can be reflected in purchase behavior of customers towards green products. To do so, several parameters, e.g. predominant motives, facilitators and obstacles having an influence on purchase decision towards green products, were identified. Furthermore, the probable reasons for the reported inconsistencies in green purchase behavior were identified. This work also discusses the main predictions in consumer's green purchase behavior. This will help policy makers and managers to encourage people for purchasing green products.
Collections